Icke gnäll...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Icke gnäll...

Inlägg av Jojo »

Nu, när besvikelsen över den försenade och än så länge uteblivna leveransen av min Model S har lagt sig, vill jag gärna passa på och nämna att hela upplevelsen hittills ändå har varit positiv, överlag. Tesla har en del otrolig engagerade och kompetenta medarbetare, som i sin helhet ger sitt bästa för att kunderna ska vara nöjda. Att systemet är inte optimalt utvecklad, för att säga det lite försiktigt, kan medarbetarna ju ingenting för i vanliga fall. Då måste nog Teslas ledning ordna upp saken lite bättre. Nu ser jag fram emot leveransen av bilen, när den väl anländer. Trots att man känner sig sugen i viss mån, så spelar det egentligen inte någon större roll. Jag har levt hela mitt liv utan en Model S, då kan jag nog vänta några dagar till. Bara jag får tydlig information i god tid, då ordnar sig det nog och man kan stå ut med det mesta.
Så, nu ska jag luta mig tillbaka och inväntar leveransen. Det blir ett påskägg, kanske?
Cheers
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Re: Icke gnäll...

Inlägg av Larofo »

Hur länge hade du jobbat på Tesla sa du? :D
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Larofo skrev:
Hur länge hade du jobbat på Tesla sa du? :D
Psst... Har just skickat in min ansökan :P .
För ärlighetens skull ska jag erkänna att jag var rejält irriterad initialt, men sedan bestämde jag mig för att se det positiva i det och framförallt ge eloge till min DS som inte har gjort sig skyldig till något och verkligen gjorde sitt bästa för att rädda situationen. Om bara alla hade samma attityd på sina jobb (även utanför Tesla), skulle vardagen gå som på räls. Tänk Dig myndighetspersonal som verkligen vill hjälpa...
Senast redigerad av Jojo, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Well, jag gillar din positiva inställning!

Tips om man inte vill slita på sin mentala hälsa vid köp av Tesla:
Provkör bilen. Fundera noggrant över vilken utrustning du vill ha. Surfa runt på dom
excellenta trådar här på Tesla Club Sweden, där Tesla-ägare i detalj redogör för sina val.
Gör ditt val, ta steget till bilkörning 2.0! Beställ.
Därefter VÄNTA! Besvära inte din DS i onödan. Tibor har fullt upp som det är. :D
Sedan en vacker dag får du ett mail eller telefonsamtal om datum när du kan hämta din bil.
Avslappnat och smidigt.

Ovanstående text skriven av ett miffo som knep en "lagerbil" och inte borde uttala sig om den
ångest det kan innebära att behöva vänta ett halvår på sin bil.
Användarvisningsbild
Larofo
Teslaägare

Inlägg av Larofo »

Är du riktigt avslappnad (och kanske lite korkad) kör du ändå.
Som vi säger på jobbet, "vad skulle kunna gå fel". :D
Skriv svar