Vi har lite halvspontant bestämt oss för en liten rundresa. Götene-Karlstad-Orsa-Östersund-Trondheim-Funäsdalen-Götene. Det kostar ju inget liksom.
Första stoppet var Karlstad med lunch på Zest. Goda dumplings och rawfood-kaka.
Teslan får mat vid Sandgrund.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Ja. Föraren syntes inte till och bilen verkade inte ladda, men den var inkopplad. I navigatorn påstods det att bara 2 av 8 platser var lediga vilket inte stämde, taxin var själv. Undrar om taxin fick betala idle-fee då.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det finns hittills två Model S som taxi i Östersundsområdet. Båda ägda av en åkare i Krokom (bor tydligen på gångavstånd från SuC). Risken att det blir kö i Krokom pga taxi är därför inte speciellt stor. Det är faktiskt ganska ovanligt att man ser två Tesla på samma gång där...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Då har färden gått vidare mot elbilarnas land. Lite gråmulet och duggregn i Åre. Bilderna är tagan med nya dashcamen. Praktiskt när man kan fota när som helst.
Framme i Funäsdalen. CHADEMO-laddar-jäveln är inte alls samarbetsvillig och säger att nånting är fel. Det blir långsamladdning med typ2 istället. Jag tackar gudarna att jag inte snålade med den uppgraderade laddaren. Vi kan ändå ladda med 17kW.
De är helt klart betydligt fler.
Förmodligen ska de köa vid varje laddare eller nåt. Jag har också undrat.
De hade även två platser med integrerad dammsugning och sånt. Kranen har ingenting med Superchargern att göra. Den står längre bort. De två bilarna är taxibilar.
Lite knepigt med chademon ibland. När man trycker i den står det ok på spaken, men då lär man trycka lite till för att verkligen få i det sista klicket. Då har det aldrig blivit felmeddelande. Fler som upplevt samma sak? Dessutom tror jag vi måste vara försiktiga och se till att adaptern är rätt i från början, de verkar ju redan som att det på vissa håll inte är tillåtet att använda Tesla adaptern då den skadat stift i chademon
Spännade att ni kunde käka lunch i Norge, erfarenheten är smörebröd och sylt..