Jag beställde min Tesla sista april. När jag loggade in på myTesla den 3:e juni stod det att min Tesla var färdigbyggd och på väg mot hamnen i USA och sen desd har inte statusen ändrats. Som jag förstått från mailet jag fick från Tesla så kommer det uppdateras när Teslan är på båten och när den är framme i Holland.
Hur lång tid dessa hålltider för er? När kan jag förvänta mig leverans?
Tider för tesla leverans
Moderator: Redaktion
Re: Tider för tesla leverans
Räkna med 8-12 veckor beroende på vilken båt den kommer med från USA.
Min bil lämnade fabriken den 26/9 och levererades den 3/12. Visserligen efter en J-a massa strul från det att bilen ankommit Gbg fram tills dess att den nådde Väsby. Bilen hade av oklar anledning lämnats på Tesla i Gbg, men DS meddelade mig att den var tillbaka på båten(???)
Ett tips vid leverans: sök på forumet efter checklista med kontrollpunkter. Det mesta brukar gå att få fixat i efterhand, men alltid skönt att ha kontroll på eventuella brister vid leverans.
Min bil lämnade fabriken den 26/9 och levererades den 3/12. Visserligen efter en J-a massa strul från det att bilen ankommit Gbg fram tills dess att den nådde Väsby. Bilen hade av oklar anledning lämnats på Tesla i Gbg, men DS meddelade mig att den var tillbaka på båten(???)

Ett tips vid leverans: sök på forumet efter checklista med kontrollpunkter. Det mesta brukar gå att få fixat i efterhand, men alltid skönt att ha kontroll på eventuella brister vid leverans.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Det kan ta 1 vecka innan bilen är på båten och det kan ta en månad. Monteringen i Tillburg kan ta några veckor med.
Sen uppdateras My Tesla dåligt. Min bil bygdes i dec, sen var den i Göteborg mitten av mars. Jag fick leverans 4e april.
När jag häntade min stod det pä My Tesla att den foetfarande var i Tillburg.
Från att det stod att den var på väg till hamnen till USA tills den var i Tillburg skedde ingen uppdatering på My Tesla.
Så min gisning är att du får den mitten av augusti, antagligen en torsdag.
Sen uppdateras My Tesla dåligt. Min bil bygdes i dec, sen var den i Göteborg mitten av mars. Jag fick leverans 4e april.
När jag häntade min stod det pä My Tesla att den foetfarande var i Tillburg.
Från att det stod att den var på väg till hamnen till USA tills den var i Tillburg skedde ingen uppdatering på My Tesla.
Så min gisning är att du får den mitten av augusti, antagligen en torsdag.
Svart X90D, bokat en M3.
Inte helt säkert, de måste ju hitta bilen i Gbg förstSoja86 skrev:Går det fortare om man väljer leverans till Gbg?

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14