Många Tesla som säljs på blocket nu!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Många Tesla som säljs på blocket nu!

Inlägg av Leo »

Verkar som nya och nästan nya Tesla säljs gansks snabbt och får ganska bra betalt också. Så känns som det finns ett bra sug efter de nu.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: Många Tesla som säljs på blocket nu!

Inlägg av hybris »

Nja inte direkt många bilar...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
TeslaMartin
Teslaägare

Inlägg av TeslaMartin »

Verkar mest vara firmor som säljer. Var just en sådan jag själv köpte.

Ser att den firman jag köpte ifrån har två bilar ute, även om ena redan är såld. Vad jag vet så har de även 7 stycken P85D på ingående, sedan frågan om de ens hinner ut på blocket eller om de redan sålts. Förstod av säljaren där att det ringer en hel del intressenter!
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Tänkte bla på firman som verkat ta hem flera och markerat typ 4st såld på mindre än en vecka.

Hybris: jag vet att det gick lite segt att sälja just din i jan-feb.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Inlägg av hybris »

Skillnaden är att en bilfirma har finansiering. Underlättar... Gick trögt för jag satte ut den sent pgr av Tesla som gav mig ett bud för inbyte så sent. Inbytesprogrammet är inte vårt något. Skräpförslag...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Fördelen med inbytesprogrammet är i alla fall ett garanterat "restvärde" (fast det är egentligen fel benämning eftersom det är en återköpsgaranti och inte en operationell leasing som jag förstått det) under givna förutsättningar. Det gör faktiskt att man kan speca en bil utan att behöva "välja till" saker för att säkra upp 2:a handsvärdet om man inte vill ha/prioriterar just den utrustningen.

Har ibland väckts hemska/roliga tankar i mig om en P85D, solidvit, svart tygklädsel med INGEN extrautrustning alls för att minimera kostnaden/förmånsvärdet...

Men risken finns ju att något strular med återköpsgarantin och då sitter man nog med lite "fel spec" om/när man måste försöka sälja den själv...
Skriv svar