Fish mouth picture cannot be unseen!

Hade inte den associationen... tills nu

Moderator: Redaktion
Valde inte mörkaste utan den som är standard när rutor tonas från fabrik. Det är den absolut vanligaste toningsgraden, så om du ber Wrapzone om den toningen som alla andra väljer så blir det bra.hybris skrev:@herrx:
valde du mörkaste toningen av rutorna?
Hur löste de sensorerna? Fungerar både PDC och annat som det ska?
Hur fungerar den adaptiva farthållaren när man stannar helt - startar den igen automatiskt när kön börjar röra på sig, eller måste man själv ge någon input för att den ska börja köra igen?Herr X skrev:Valde inte mörkaste utan den som är standard när rutor tonas från fabrik. Det är den absolut vanligaste toningsgraden, så om du ber Wrapzone om den toningen som alla andra väljer så blir det bra.hybris skrev:@herrx:
valde du mörkaste toningen av rutorna?
Hur löste de sensorerna? Fungerar både PDC och annat som det ska?
Sensorer och allt annat funkar precis som de ska - de har lagt folien över sensorerna.
För övrigt är jag otroligt imponerad över den adaptiva farthållaren - den funkar utmärkt också i bilkö när man bara kör några enstaka kilometer i timman; då kör bilen i praktiken av sig själv.
När bilen helt har stannat (dvs. touchat 0 km/h) så måste man peta till accelerationspedalen för att den ska börja köra själv igen. Så länge kön rullar snabbare än 0 km/h så accelererar och bromsar den själv.danni skrev:Hur fungerar den adaptiva farthållaren när man stannar helt - startar den igen automatiskt när kön börjar röra på sig, eller måste man själv ge någon input för att den ska börja köra igen?
Det beror säkert på vem som gör folieringen - om du ber en 11-årig skolelev att göra din foliering så kan det säkert bli fult runt dörrar och liknande.SR-71-BlackBird skrev:3 sekunder sen går den över på hold, då trycker man till lätt på pedalen.
Blir det inte fult runt dörr och liknande när man folierar?
SR-71-BlackBird skrev:Det där lät väl lite löjligt, menade mer om det "blir minde snyggt" vid övergångar till gamla lacken, ex dörrstolpar och liknande.
Har som säkert framgår ingen erfarenhet av foliering.
Tack!Herr X skrev:SR-71-BlackBird skrev:Det där lät väl lite löjligt, menade mer om det "blir minde snyggt" vid övergångar till gamla lacken, ex dörrstolpar och liknande.
Har som säkert framgår ingen erfarenhet av foliering.Jag kan ta ett foto i morgon - de har skurit av vinylen några millimeter in på baksidan. Så när man öppnar dörrarna så ser man den gamla lacken. Det ser snyggt ut eftersom jag har mörkgrå originalfärg, men kan säkert se jättekonstigt ut om man har röd originalfärg och folierat grönt - eller någon annan färgkombination som skär sig illa.
Jag fotograferar i morgon - ligger i soffan och orkar inte gå ut nu.hybris skrev:Hur ser det ut inne i dörr"karmen" eller vad man kallar det på en bil. Alltså de ytor som var i din orginalfärg. Är de folierade öven inne i dörren? Antar att insidan på motorhuven är i orginalfärgen? Eller har de folierat bort all synlig förg i dörrar, frunk, bagagelucka?
Wrapzone har gjort två bilar åt mig, men nu några år sedan. Jag var nöjd redan då, men vad jag sett på mässor m.m. där jag åter mött Wrapzone så har både de och själva folien blivit bättre. Förr kunde det bli små veck på insidan av hörnen på t.ex. dörrarna som efter en tid kunde börja lossna. Samma med folieringen i skarpa inåtgående veck på bilen (kommer inte på några naturliga veck på Teslan) som jag hade på tidigare bilar, där kunde folien lossna från underlaget och det bildades en "bubbla". Kunde dock tryckas/fästas tillbaka ganska lätt, gärna med lätt uppvärmning (typ med hårtork).SR-71-BlackBird skrev:Det där lät väl lite löjligt, menade mer om det "blir minde snyggt" vid övergångar till gamla lacken, ex dörrstolpar och liknande.
Har som säkert framgår ingen erfarenhet av foliering.