revolutionerande den är

Moderator: Redaktion
You will not believe it...Bjelke skrev:Nu har jag oxå denna version, ska ut å testa hur
revolutionerande den är
Blir som en helt ny bil... Har jag hörtPontus skrev:You will not believe it...Bjelke skrev:Nu har jag oxå denna version, ska ut å testa hur
revolutionerande den är
Bil???Bjelke skrev:Blir som en helt ny bil... Har jag hörtPontus skrev:You will not believe it...Bjelke skrev:Nu har jag oxå denna version, ska ut å testa hur
revolutionerande den är
Så länge man avaktiverar innan man accelererar över 150km/h är det inga problem att aktivera igen.gellerstam skrev:Om man manuellt stänger av autopiloten-> kör över 150 (På Autobahn.) och sen vill aktivera autopiloten. Går det? Surt om man semestrar i Tyskland och behöver stanna efter varje frifartssträcka för att kunna aktivera AP!
Finns det ngn geo fencing på detta i tyskland månne?
jpetters skrev:Så länge man avaktiverar innan man accelererar över 150km/h är det inga problem att aktivera igen.gellerstam skrev:Om man manuellt stänger av autopiloten-> kör över 150 (På Autobahn.) och sen vill aktivera autopiloten. Går det? Surt om man semestrar i Tyskland och behöver stanna efter varje frifartssträcka för att kunna aktivera AP!
Finns det ngn geo fencing på detta i tyskland månne?
Gasa på till över 150Monark1954 skrev:Min bästa metod att avaktivera autopiloten i högre hastigheter är att föra "autopilotspaken" framåt.
Vrida på ratten är ej trevligt om det är smalt och stänger inte av farthållningen.
Bromsa kort går men tar bort fokus då du ju vill gasa.
Finns andra förslag?
.30 verkar vara nya Linux kernel 4.4.35: https://electrek.co/2017/06/30/tesla-ne ... rovements/Dansken skrev:PS. kör .30 uppdateringen sedan i natt, vet ej vad skillnaden är mot .28