Förslag på "P-Bot"

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Senox
Teslaägare

Förslag på "P-Bot"

Inlägg av Senox »

Hej,

Jag är säkert inte ensam om att allt för ofta stöta på ICE bilar som står parkerade på parkeringsplatser avsedda för elbilar som behöver ladda. Exempelvis vid vissa ICA butiker.

Jag tänkte skriva ut några lappar och ha i bilen för att använda vid sådana tillfällen. Är det någon som har en lämplig text för detta, gärna humoristisk!
Användarvisningsbild
jtesla
Teslaägare

Re: Förslag på "P-Bot"

Inlägg av jtesla »

Tibor skrev nyligen en artikel på ämnet.
http://teslaclubsweden.se/ice-ice-baby/

Det finns fler varianter på PDF med olika mer eller mindre trevliga meddeladen. Kanske skulle vi ta fram några versioner på Svenska...
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Jag fick en fin för många år sedan när jag stod lite nära nåns utfart som kanske passar:
"din fula bil står ivägen, må loppor från 1000 kameler besöka edert könsorgan"
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Själv beställde jag för ett par år sen 250 st såna här från Vistaprint:

Bild

Men de är ju rätt grova, så de blir mest använda vid de värsta övertrampen :) Något liknande för fossilbilar som tar upp laddplatser hade faktiskt varit riktigt smidigt att ha.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

tyckte först det stod FUCKO, men inte då

men kunde inte "laddstationsägarna" sätta upp den standardiserade skylten för laddplats, som vägverket? bestämt, gör det lättare för folk,
ms 76132 "Eleamore"
Användarvisningsbild
Senox
Teslaägare

Inlägg av Senox »

Vad tror ni om följande utkast?

En emotionell
PARKERINGSBOT

Du har parkerat din oljeslukande bil på en av få platser som enligt Vägmärkesförordningen (2012:300) kapitel 2 §30 endast är avsedd för fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning. Vad är anledningen till detta?
1. Jag har för dålig syn och genom att inte införskaffa lämpliga glasögon riskerar jag dagligen andra människors liv.
2. Jag kan inte trafikreglerna då jag fick mitt körkort i ett flingpaket. Min bristande kunskap gör att jag dagligen riskerar andra människors liv.
3. Jag är så arrogant att jag inte bryr mig om varken regler eller andra människor. Hade det stått en person i parkeringsrutan hade det inte hindrat mig heller...
4. Jag vill verkligen göra allt för att motarbeta de människor som köper eldrivna bilar och därför parkerar jag så de inte kan ladda dem. Detta för att jag dels vill ha ett varmare klimat i detta kalla land och dels för att jag gilla att se så många svenska kronor hamna i oljeproducerandeländers fickor.
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Tror det blir bästa resultat på lång sikt om ev lappar är skrivna med "Glimten i ögat"

Typ

"Kul att du är intresserad av elbilar eftersom du ställt dig på en elbilsparkering! Jag förstår att du längtar efter att köra elbil men vänta med att parkera här tills den har kommit då vi är många som redan idag behöver ladda våra elbilar.

Vänliga elbilshälsningar från en glad elbilsägare.
Xxxx xxxx

Ps, jag berättar gärna mer om min elbil och visar den om jag har tid."
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare

Inlägg av Bod »

Den tyckte jag om!
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Leo är på rätt spår, humor kan sätta sig djupt i sinnet.

"Kul att du försöker ladda!
Men tyvärr verkar det som om du har fått fel bil. Besök teslaclubsweden.se för att få information om rätt bil.

Vägmärkesförordningen (2012:300) kapitel 2 §30 endast är avsedd för fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning."
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

LarsL skrev:
Leo är på rätt spår, humor kan sätta sig djupt i sinnet.

"Kul att du försöker ladda!
Men tyvärr verkar det som om du har fått fel bil. Besök teslaclubsweden.se för att få information om rätt bil.

Vägmärkesförordningen (2012:300) kapitel 2 §30 endast är avsedd för fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning."
+1
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Förutom bot kan man kanske inspirera till någon bra tilläggsskylt liknande denna jag såg i AMS:
YTo2OntzOjI6ImlkIjtpOjEwNDU2OTU7czoxOiJ3IjtpOjY0MDtzOjE6ImgiO2k6MTYwMDtzOjE6ImMiO2k6MDtzOjE6InMiO2k6MDtzOjE6ImsiO3M6NDA6ImFmMTliZTVlMjU4ZmNhYmU5MmQ0MWQwNzE3YWQzNDExYzQwYTEyM2YiO30=.jpeg
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Stefan T
Teslaägare

Inlägg av Stefan T »

Hade läge i går kväll till att lappat en bil för skoj skull
Var inte ute och åkte elbil
Men det hade varit kul gjort det!!!
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 :)
Skriv svar