Hoppas ingen trodde att jag var så dum eller som kanske ska kalla det här optimistisk och troende på Elons underverk.hybris skrev:Inte sedan jag hämtade den med jämfört med min förra bil så är bagaget bredare eftersom gummimattan inte längre täcker hela bagaget...
P85D - leverans och reflektioner
Moderator: Redaktion
Re: P85D - leverans och reflektioner
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Vem vet... Software is magic... 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Visst är det så länge det fungerar som man vill. Håller på att uppgradera någon modul i min Ericsson dator, vilket innebär ominstallation av ALLT och alla anställda ska göra det själva av det övriga som gjort på min avdelning tror jag snittet ligger på 2 dagar av jobb med uppgraderingen i stället för att kunna göra sitt vanliga jobb. Själv är jag bara inne på 1,5 dag men är inte klar än... dock har jag kunnat göra lite jobb utan datorn men det är inte alla som kan det.hybris skrev:Vem vet... Software is magic...
Så visst är det underbart med mjukvara, men det kan vara lika irriterande ibland.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Kollade just min gummimatta bak och den täcker nästan hela utrymmet, det enda som saknas är sidorna längst bak dvs där laddkabeln normalt ligger och subwoofer lådan.hybris skrev:Inte sedan jag hämtade den med jämfört med min förra bil så är bagaget bredare eftersom gummimattan inte längre täcker hela bagaget...
2015 P85D svart, 21 tums fälg silver, ljusbrun läder
Kör ni fortfarande med Ericsson-datorer så kan jag tänka mig att det tar ett tag att uppgradera mjukvaran...Pontus skrev:Visst är det så länge det fungerar som man vill. Håller på att uppgradera någon modul i min Ericsson dator, vilket innebär ominstallation av ALLT och alla anställda ska göra det själva av det övriga som gjort på min avdelning tror jag snittet ligger på 2 dagar av jobb med uppgraderingen i stället för att kunna göra sitt vanliga jobb. Själv är jag bara inne på 1,5 dag men är inte klar än... dock har jag kunnat göra lite jobb utan datorn men det är inte alla som kan det.hybris skrev:Vem vet... Software is magic...
Så visst är det underbart med mjukvara, men det kan vara lika irriterande ibland.
http://koti.mbnet.fi/~oju/retro/EricssonPC_eng.html

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Dumt att kasta något som fungerar... även om det kostar lite tidSvenssons skrev:Kör ni fortfarande med Ericsson-datorer så kan jag tänka mig att det tar ett tag att uppgradera mjukvaran...Pontus skrev:Visst är det så länge det fungerar som man vill. Håller på att uppgradera någon modul i min Ericsson dator, vilket innebär ominstallation av ALLT och alla anställda ska göra det själva av det övriga som gjort på min avdelning tror jag snittet ligger på 2 dagar av jobb med uppgraderingen i stället för att kunna göra sitt vanliga jobb. Själv är jag bara inne på 1,5 dag men är inte klar än... dock har jag kunnat göra lite jobb utan datorn men det är inte alla som kan det.hybris skrev:Vem vet... Software is magic...
http://koti.mbnet.fi/~oju/retro/EricssonPC_eng.html

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Time = Money
En Ericsson-dator är möjligtvis av intresse för datornördar som samlar på K-märkt datautrustning "made in Sweden" men inget som en seriös företagare låter sin personal använda.
Tror vi har trillat ut från tråden ganska ordentligt
En Ericsson-dator är möjligtvis av intresse för datornördar som samlar på K-märkt datautrustning "made in Sweden" men inget som en seriös företagare låter sin personal använda.

MC Red 85 såld
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
MC Red 85D såld
Midnight Cherry Red Model Y LR
Acapulco Blue Mustang 1967 GTA Fastback
Vi är helt OT men bara för sakens skulle så jobbar jag åt Ericsson...Bengt skrev:Time = Money
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Min täcker inte hela mattan. Typ någon centimeter på varje sida. Den satt kant i kant på den tidigare bilen... Undrar om ny matta och något bredare bagage kom på alla biler efter jag fick min Förra bil i Mars 2014... Jag kanske drömmer...
Vore ju trevligt om du inte drömmer. Men jag undrar ju då hur de har lyckats med detta?hybris skrev:Min täcker inte hela mattan. Typ någon centimeter på varje sida. Den satt kant i kant på den tidigare bilen... Undrar om ny matta och något bredare bagage kom på alla biler efter jag fick min Förra bil i Mars 2014... Jag kanske drömmer...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Bilen är givetvis inte bredare men de kan ju ändrat designen på insidan så de fått några cm till bagage. Det är som sagt bara något jag noterade idag nör jag lade i gummimattan för bagaget.
Gillar den gråa mer och mer... Klart snygg förg!
Grått är snyggt. Jag valde mellan grå och svart. Slumpen avgjorde att det blev svart även om den är väldigt svår att hålla ren.hybris skrev:Gillar den gråa mer och mer... Klart snygg förg!
Grå med 21" gråa fälgar och vingen är en grym kombo...
Glöm inte röda bromsok oxå!
Glad att du e nöjd!!
Glad att du e nöjd!!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Fast kommer nog foliera till något helt annat... Hmmm... 

Tror inte du vågar foliera i polkagris randig...hybris skrev:Fast kommer nog foliera till något helt annat... Hmmm...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Polkagris vore coolt... Tror dock man tröttnar ganska snabbt som med polkagrisar... 

Vist ja, ja blanda i hop dom.
De är vell bara 10A 240 där? Nestan inte lönt att ladda.
Hmm, ja hadde för mig att jag sätt den laddaren på uppladning.nu
Men nu hittar ja den innte, kan den va bortplockad?
De är vell bara 10A 240 där? Nestan inte lönt att ladda.
Hmm, ja hadde för mig att jag sätt den laddaren på uppladning.nu
Men nu hittar ja den innte, kan den va bortplockad?
Svårt att ta på men hela bilen känns som jag sade första dagen ett snäpp bättre än min förra bil. Allt är liksom förbättrat ett eller två snäpp. Inte en sak utan hela bilen. Totalen gör att det känns som en helt ny bil. Var tveksam om det skulle vara värt det och var mest ute efter insane mode men nu kan jag ärligt rspportera att även utan insane mode känns bytet väldigt bra. Kan inte säga en sak som gör det utan som sagt hela bilen känns förfinad. Hur man lyckats få ännu bättre väghållning är för mig ett mysterium. Galet... Stolarna är en njutning, instrumenten känns av högre kvalitet, ljudet låter bättre i stereon, tystare, snabbare, knivskarp väghållning, mer komfort... Yepp hela paketet. Sjukt impad och nöjd.
Gnälla? Tycker de fortfarande är dåliga på att sätta ihop karossen med för stora glipor även om det är lite bättre är det en bit kvar till Europeisk standard. Tycker de birde fixat en bra webbrowser nu... Appar...
Gnälla? Tycker de fortfarande är dåliga på att sätta ihop karossen med för stora glipor även om det är lite bättre är det en bit kvar till Europeisk standard. Tycker de birde fixat en bra webbrowser nu... Appar...
Update: Tesla byter även däckenKilowatt skrev:Ok, hatten av för Tesla som utan argumentation byter till 265 bak. Dock på Conti, men det är jag nog rätt nöjd med ändå. Bästa av två världar?Kilowatt skrev:Det var fantastiskt att fara iväg i nya bilen!
Men nu upptäckte jag 245:or bak!? Hrmph!

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Har funderat lite och provat lite. Märkt att bilen har en "trycka in hjärnan i skallbenet" läge och ett "jäkla bra drag läge". Dvs som diskuterats så skiljer sig prestandan beroende på laddnivå. Under ca 50% laddnivå går bilen över från det första läget till det andra. Kollat med Tesla om exakt % och de skall pinga mig om det men verkar ligga runt ca 50% på P85D. Bra att veta för provkörning liksom när man vill visa bilen för någon vän/kollega. 

Jag lät min vän som tävlingskör Porsche att prova bilen på slingriga vägar. Han var mycket imponerad och sa att bilen känns mycket pigg och inte alls så tung. Tar kurvorna bra även om det finns en liten tendens till understyrning speciellt om svängen kommer i ett krön. Vi provade även Insane och han sa att han till och med blev lite illamående. Kul att han gillade bilen.
Nja, min upplevelse är att bilen känns tung, men till sin fördel. Vikten jobbar med bilen och ja, den ligger bra på vägen.OlofR skrev:Jag lät min vän som tävlingskör Porsche att prova bilen på slingriga vägar. Han var mycket imponerad och sa att bilen känns mycket pigg och inte alls så tung. Tar kurvorna bra även om det finns en liten tendens till understyrning speciellt om svängen kommer i ett krön. Vi provade även Insane och han sa att han till och med blev lite illamående. Kul att han gillade bilen.
Men, vid inspirerad körning, tex genom rondeller så märks det att den är tung, speciellt jämfört med Porsche. GT3:an är 1 ton lättare, och det märks markant när man byter från ena till andra.
Ett i-landsproblem är att min P85D slaktat körglädjen i GT3:an - den saknar 2-300hk och tyvärr har jag inte råd att byta upp mig till en GT2:a.
Jag slaktar rondeller... Idag körde jag med en MC fantast. Tänk samma typ som galningen från Finland som åkte träskor efter sin MC... Samma typ av person. Han var galet imponerad. Vi drog gennom en rondel i hög fart och luftfjädringen på low. Han var galet imponerad. När vi accelrerade från stillstående bara log han. Han kommenterade stt det kämdes som ansiktet formades om... Ha ha ha! Fasen helt supergalet hur bra den ligger på vägen med sina 2.2 ton! Den käkar ju BMW M5 helt levande liksom de flesta Porscharna...
Han älskade bilen. Så tyst, så snabb, så bra väghållning... Han trodde den tar många MC också i acceleration förutom de värsta sakerna...
Han älskade bilen. Så tyst, så snabb, så bra väghållning... Han trodde den tar många MC också i acceleration förutom de värsta sakerna...