samma räckvidd med och utan D
Moderator: Redaktion
samma räckvidd med och utan D
Vårt det aldrig längre räckvidd på D? Nu när jag tittar på TM sida så är det 502 km på både 85 och 85D. Så sent som i tisdags så hade vårat företag ett event hos Tesla i Täby och då stod man och skröt om att detta var den enda bilen som han visste som har längre räckvidd i sin fyrhjulsdrivna version. Vad är det som gäller?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Re: samma räckvidd med och utan D
Lite skumt att jag har längre räckvidd i min P85D vs min P85+ vid 80% laddning och typical...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Det står uppskattad inom parentes att den är den uppskattade eftesom den fortfarande inte är testad av dem som gör dem testerna här i Europa.
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
D bilarna får längre räckvidd i motorvägsfarter tack vare främre motorns lägre utväxling.
NEDC körcykeln innehåller dock ganska så lite körning i motorvägsfart så fördelen märks inte där, bara i verkliga livet.
Men redan att fyrhjulsdrivna får samma NEDC räckvidd som bakhjulsdrivna är ganska så unikt.
NEDC körcykeln innehåller dock ganska så lite körning i motorvägsfart så fördelen märks inte där, bara i verkliga livet.
Men redan att fyrhjulsdrivna får samma NEDC räckvidd som bakhjulsdrivna är ganska så unikt.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Det beror på att batteriet i din tidigare bil försämrats sedan det var nytt.hybris skrev:Lite skumt att jag har längre räckvidd i min P85D vs min P85+ vid 80% laddning och typical...
Någon som vet vad räckvidden är i verkligheten i 90 km/h och 120 km/h på 85'an vs 85D?
Har P85D inte samma utväxling som 85D?
Har P85D inte samma utväxling som 85D?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Vet att Tesla uppdaterade sidan idag. På den amerikanska har 85D 270 miles och 85 har 265 miles (bägge EPA). P85D får ju lite kortare bland annat pga tyngden från den större motorn.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Vi får väl skrapa ihop ett gäng olika och köra upplandsväsby -> uppsala i en fart dit och en annan hem och göra en högst ovetenskaplig jämförelse.
Jag kan bidra med en p85d.
Vore väldigt intressant och skulle det inte bli av förens efter maj så ställer jag gärna upp med en 85D.dstr skrev:Vi får väl skrapa ihop ett gäng olika och köra upplandsväsby -> uppsala i en fart dit och en annan hem och göra en högst ovetenskaplig jämförelse.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit