Snurrat säkerhetsbälte?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Snurrat säkerhetsbälte?

Inlägg av Jocce »

Fråga mig inte hur, men efter syrran lånade bilen för att hämta mig i Trosa (full autonom körning, via en app i telefonen så beställde jag bilen från Värmdö till Trosa, den stannade t.om. i Nacka Forum och parkerade en stund ;-)) så är bältet "snurrat".

Dvs när det hänger oknäppt så är "låset" vänt åt fel håll = när jag har det på mig är det snurrat.

Hur löser jag det? Vågar man försöka "vålda" tillbaka det eller finns det nått trick för att få till det?

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Re: Snurrat säkerhetsbälte?

Inlägg av lator »

Inte ovanligt att händiga personer kan vända på låsbygeln och det är helt ofarligt att vända den tillbaka. Bara vik bältet och dra det igenom. Jag har dock heller aldrig förstått hur man lyckas vända det första gången... :?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Jag lyckades göra det på något sätt. Det gick att vända tillbaka det som lator beskrev. Lite pill och en del våld så löste det sig.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Samma här. Plötsligt var det felvänt. En blandning av lagom våld och fingerfärdighet löste snurran.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Jag upptäckte det på pass.-sidan häromdagen, ingen aning hur länge det varit så (sitter ju typ aldrig där hehe)... Sambon verkade inte ens ha märkt det :lol:
Måste fixas.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

Efter att ha läst här kändes det som jag vågade mig på att "vålda" lite.

Inte alls så svårt som jag trodde...
Vik ihop och "dra" igenom, sen vik upp och "dra" igenom igen så var det fixat på 30 sek :)

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Dra ut bältet hela vägen först bara för att säkerställa att den inte snurrat sig där inne
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Jocce
Teslaägare

Inlägg av Jocce »

e5m1r skrev:
Dra ut bältet hela vägen först bara för att säkerställa att den inte snurrat sig där inne
Det första jag gjorde ;)

/Jocce
Skriv svar