Pucko i infracity
Moderator: Redaktion
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Pucko i infracity
Att folk inte respekterar.
Det finns lediga platser, men lik förbannat ska idioterna parkera där de inte ska.
Det finns lediga platser, men lik förbannat ska idioterna parkera där de inte ska.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Pucko i infracity
Ser du inte att det är Herr X med luftfjädringen på high? 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Togs bilden för knappt en timma sedan? I så fall var jag nästan på väg att stanna (även om jag inte har bilen ännu) men frun gillar inte sådant 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Hur ser det ut med skyltningen där? Det enda jag ser är en skylt "P 45 min" men inget om att platserna är reserverade för elbilar. Finns det andra skyltar?
Det finns ju två platser som Tesla ägare inte kan använda ännu men "snart". Någon som vet när snart är?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Tyvärr är det tillåtet att parkera valfritt fordon där i 45 minuter.
Även med följande tilläggstavla skulle laddhybrider och andra elbilar kunna parkera där (är min tolkning, man måste inte ladda)
Även med följande tilläggstavla skulle laddhybrider och andra elbilar kunna parkera där (är min tolkning, man måste inte ladda)

Ett problem är nog att markägarna vill ha möjlighet att låta andra parkera där om övriga parkeringen är full, och att de inte vill bråka med sina kunder, så de lär nog inte vilja lappa någon i alla fall.Transportstyrelsen skrev:Tavlan används under märke E19, parkering, och anger att endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Tyvärr har han full laglig rätt att parkera där.
Marken tillhör Max och Tesla Motors fick bygga sina laddare där endast om P-platserna fick användas av Maxs (fossil)kunder också.
Så har Tesla tvingats göra på flera ställen. På de flesta platserna finns dock två av platserna reserverade endast för Tesla bilar. Men jag tror tyvärr inte markägaren vill bötfälla sina egna felparkerande kunder ens där.
Marken tillhör Max och Tesla Motors fick bygga sina laddare där endast om P-platserna fick användas av Maxs (fossil)kunder också.
Så har Tesla tvingats göra på flera ställen. På de flesta platserna finns dock två av platserna reserverade endast för Tesla bilar. Men jag tror tyvärr inte markägaren vill bötfälla sina egna felparkerande kunder ens där.
- Tars
- Teslaägare
Ja, det stämmer. Tankade 30 mil.Pontus skrev:Togs bilden för knappt en timma sedan? I så fall var jag nästan på väg att stanna (även om jag inte har bilen ännu) men frun gillar inte sådant
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

På samma sätt som det är lagligt att parkera en elbil vid bensinpumpen...TiborBlomhall skrev:Tyvärr har han full laglig rätt att parkera där.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Big deal. Det ser ut att finnas två lediga SC-platser.
Fossil-bilarna är ett övergående problem... några hamnar på museum, resten på skroten
Fossil-bilarna är ett övergående problem... några hamnar på museum, resten på skroten

Senast redigerad av pegs, redigerad totalt 1 gånger.
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
- Tars
- Teslaägare
Iofs.pegs skrev:Big deal. Det ser ut att finnas två lediga SC-platser.
Fossil-bilarna är dessutom ett övergående problem... några hamnar på museum, resten på skroten
Men det kom 2 teslot som skulle tanka bara några minuter efter att personen i fråga åkte.

Parkerade han verkligen då eller stod han bara och beundrade laddstationen (han sitter ju i bilen på bilden)? Gjorde så själv häromdan just där men då stod det bara en norrman och laddade
Sent from my iPhone using Tapatalk

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja jag erkänner. Tanten i passagerarsätet som ser skräckslagen ut är min övervakare. Precis när bilden tas säger hon åt mig: "nej nej, inte parkera där - du ser väl att det sitter en stalker med kamera precis bredvid dig!".hybris skrev:Ser du inte att det är Herr X med luftfjädringen på high?
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jo, jag håller med om din tolkning av just det märket, att man så som vägmärkesförordningen beskriver den inte kan kräva att man faktiskt laddar, utan bara att "fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera". Men har man inte lite större frihet att ställa upp villkor för parkering på privat tomtmark? Det finns ju parkeringar med skyltning som "förhyrd plats", "enbart för Hemköps kunder", etc. Borde man inte på samma sätt, som markägare, kunna villkora parkering på dessa platser till enbart Tesla-bilar som faktiskt laddar?bylund skrev:Tyvärr är det tillåtet att parkera valfritt fordon där i 45 minuter.
Ett problem är nog att markägarna vill ha möjlighet att låta andra parkera där om övriga parkeringen är full, och att de inte vill bråka med sina kunder, så de lär nog inte vilja lappa någon i alla fall.Transportstyrelsen skrev:Tavlan används under märke E19, parkering, och anger att endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Däremot är det säkert så att Max och liknande inte är sugna på att irritera sina kunder. Det är nog precis samma som gör att Ikea är helt ovilliga att ta tag i problemet att deras laddplatser alltid är knökfulla med fossilbilar.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com