Sambon har bokat två nätter Airbnb nästa vecka. Jag kan köra via Jung, ladda upp ordentligt, och ta mig tillbaka dit. Men jag föredrar att åka RV40 och E4. Finns det någon som har en plats med uttag i närheten av Johanneberg-Liseberg att låna ut? Jag kan gärna betala en hundring (som annars skulle gå till stans parkeringsbolag).
Jag har kollat uppladdning.nu, men sambon har redan planerat in aktiviteter så jag har inte så mycket tid att flänga från en Chademo till en annan om det är upptaget eller laddar långsamt. Och jag kör hellre tråkiga E20 än att chansa eller krångla. Så detta är en ren bekvämlighets-request.
Frågan är om det är OK att betala för parkering på Gothia Towers även ifall man inte är gäst där? De har Tesla Wall Connectors. Nära till Liseberg blir det också.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nu har jag hittat din laddplats. I Gårda finns två typ 2 platser med gratis laddning. Oskyltade så du bör kunna stå där ett längre tag. 22kw enligt skylten, jag fick 44km/h med min enkelladdare. (Du hade gärna fått stå hemma hos mig också, men hustrun är lite skeptisk "låna ut en plats till någon vara för att hen kör samma bil. Är du galen?". Tror det är hennes franska gener... löser det sig inte med något annat så får du höra av dig!
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D