OKQ8 medlem
Moderator: Redaktion
OKQ8 medlem
Fick årsbeskedet från okq8, tänkte ringer och kollar om det finns några planer på laddare, men icke. Så skickade in och sa upp mitt medlemskap, satt några tusenlappar där som känns onödigt att oljeindustrin ska ha tillgång till.
Skickat från min F8131 via Tapatalk
Re: OKQ8 medlem
En motion skickades in av bylund tidigare i år. Här är svaret: http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 20#p175765
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Ok, bra gjort av bylund. Verkar inte hända mycket tyvärr, så saknar inte mitt medlemskap.
Jag är OKQ8 medlem idag och tankar min dieselkärra hos dom, och betalar alltid för bränslet med mitt okq8-kort. När jag får min model 3 kommer jag inte heller vara medlem längre om dom inte erbjuder snabbladdare, där jag som medlem kan betala med mitt kort och som medlem få lite förmånligare pris.
Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Jag blev nyligen medlem hos OKQ8, endast för att det gör deras backup-försäkring billigare. Och den har jag för att få ner självrisken till en lite mer rimlig nivå (13500 annars) på vagnskadegarantin.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Gustafsson
- Teslaägare
+1Surfaren skrev:Jag blev nyligen medlem hos OKQ8, endast för att det gör deras backup-försäkring billigare. Och den har jag för att få ner självrisken till en lite mer rimlig nivå (13500 annars) på vagnskadegarantin.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag blev också medlem enbart för den försäkringen.Surfaren skrev:Jag blev nyligen medlem hos OKQ8, endast för att det gör deras backup-försäkring billigare. Och den har jag för att få ner självrisken till en lite mer rimlig nivå (13500 annars) på vagnskadegarantin.
Model 3 LR AWD -19 *Såld*
Model 3 LR AWD -21
Model 3 LR AWD -21
Kan man bli medlem och teckna den tilläggsförsäkringen online eller hur gör man?
MY LR, Pearl White
Starta ju inte denna tråd för att värva medlemmar till olje förespråkare, mer tvärtom

OK är ju en (eller snarare flera) ekonomiska föreningar. Så det är ju vad medlemmarna gör det till, även om det såklart är svårt att ensam styra om en organisation med trekvarts miljon medlemmar.
OKQ8 ägs av OK Ekonomisk förening tillsammans med Kuwait Petroleum, men det verkar vara mest OK som bestämmer inriktningen.
Jag tror nog att OKQ8 kommer vara det bästa av bensinbolagen på att ställa om till elbilsladdning, och förutom att de har ett par stationer med superladdare, så har de ju ett gäng stationer med Chademo också. Jag tycker att det går för långsamt, och därför skrev jag motionen. Det fanns andra motioner med liknande inriktning också. Men jag tror att förändringen kommer.
Jag kvarstår som medlem i alla fall.
OKQ8 ägs av OK Ekonomisk förening tillsammans med Kuwait Petroleum, men det verkar vara mest OK som bestämmer inriktningen.
Jag tror nog att OKQ8 kommer vara det bästa av bensinbolagen på att ställa om till elbilsladdning, och förutom att de har ett par stationer med superladdare, så har de ju ett gäng stationer med Chademo också. Jag tycker att det går för långsamt, och därför skrev jag motionen. Det fanns andra motioner med liknande inriktning också. Men jag tror att förändringen kommer.
Jag kvarstår som medlem i alla fall.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Med Kuwait Petroleum kan det nog ta väldigt lång tid. Kanske inte ska hoppas på att gamla oljeföretag kommer satsa på laddstationer. Tror det blir nya aktörer som kommer ta marknaden innan de gamla rävarna får arslet ur vagnen.
Blev för mycket när jag sa upp mitt medlemskap. Skönt att mitt agerade hjälpte