Det är den första längre resan med Teslan - har tidigare bara kört till Tyskland och tillbaka

Jag känner mig trygg med laddning osv, men anledningen till att jag skriver här nu är för att jag gärna vill ha lite råd gällande tid/trafik/köer samt om det finns något boende längs resan som kan rekommenderas .
Jag är 21 år och har haft min Tesla i ca ett halvår (kört ca 1800 mil) och har lovat mina kompisar (i samma ålder) att vi ska åka ut på en kortare europaresa nu i sommar eftersom jag inte har haft möjlighet att tillbringa så mycket tid med dem det senaste året - Jag kommer att köra.
Personligen hade jag planerat att åka nu i Juli men tyvärr så kunde inte kompisarna ta ledigt förräns i början på Augusti (5-13) och av den erfarenhet jag har så känns det mindre bra att åka ut på Tyska vägar under den perioden med tanke på semestertider. (Vi bestämde i maj att vi skulle ut och resa)
Målet är iallafall Paris - Men de verkar vilja åka via Zurich + Berlin tillbaka och det är den rutten jag inte riktigt tror på. Mina kompisar har absolut ingen koll på hur det faktiskt är att åka på autobahn - När jag senast åkte där så åkte jag ner på en helg och då gick det väldigt bra, inga långtradare eller köer men det bör vara det omvända nu i semestertider.
Jag kommer även att dokumentera resan, men det finns väldigt många bra resetrådar här på forumet så vet inte hur stort intresset är att följa just våran resa samt hur man ska kunna slå kvalitén och spänningen som brukar vara men det kanske kan bli kul

Men jag sitter som sagt och funderar på tillbakaresan, om man bör köra samma väg tillbaka eller om det går att köra lite som vi har tänkt utan att det skapar problem
Jag har ansvaret att boka alla hotell samt planera ut resan så att det känns som att vi kommer hinna med allt.
Så här har vi tänkt åka: