P85D - prestanda beroende på laddnivå

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

P85D - prestanda beroende på laddnivå

Inlägg av hybris »

Skapar en egen tråd. Jag har liksom fler märkt att prestandan i P85D varierar mer än i tex P85+ beroende på laddnivån. Insane mode givetvis på hela tiden. Med bra laddnivå är bilen "trycka in hjärnan i skallbenet snabb"... Helt galet. Men under en viss nivå är den bara grymt snabb.

Den laddnivå som gäller verksr ligga runt 50% ca. Så fort jag vet exakt eller om någon anna får ett officiellt avar från Tesla så posta. Men det ligger som sagt ca 50%.

Kan vara bra att veta vid provkörning liksom när du vill visa vänner eller kollegor hur insan insane verkligen är... ;-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Användarvisningsbild
Eliard
Teslaägare

Re: P85D - prestanda beroende på laddnivå

Inlägg av Eliard »

Är lite nyfiken på hur du upplevde i din förra bil?
Var "tappet" på accelerationen likvärdigt, när du hade mindre "kräm" kvar,som med p85d.
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare

Re: P85D - prestanda beroende på laddnivå

Inlägg av hybris »

På min P85+ upplevde jag att tappet kom senare. Säg ca 20-30% och ja det märktes klar skillnad. Man kan se detta då en gul linje dyker upp på övre delen av effektmätaren. Den dyker även upp om bilen blivit för varm vid hård körning tex.

Upplever P85D som klart snabbare än P85+ även vid 50% men inga siffror på skillnaden bara en känsla... Vid högre laddning är den som sagt sinnesjuk. Om du står helt stilla och trycker plattan i botten skall du känna det rejält i skallen när du drar på. Så var det aldrig med P85+. Bara passagerare som kände det i gamla bilen. :-)
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Skriv svar