Helt fantastiskt och bekvämt, men med ett par överraskningar.
Körde STHLM - GBG ToR med AP (AP 1) aktiverad större delen av vägen.
Det fungerade utmärkt förutom vid ett tillfälle på väg ner, då den försökte ta livet av en motorcyklist:
Jag ligger i vänster fil för att köra om MC'n (som kör kanske 5 kmh långsammare än mig), när AP helt plötsligt får för sig att den ska kasta in bilen i högerfilen, mot motorcyklisten!

Aldrig varit med om att AP gjort ett filbyte utan att jag bett om det. Mycket märkligt.
Andra tillfället var på hemvägen i höjd med Köping, där bilen helt plötsligt ville ta livet av mig genom att tvärt och plötsligt styra bilen mot räcket!
Det var tur att jag var med där kan jag säga...
Men, en annan sak jag märkte, på båda sträckorna, men speciellt på väg upp alldeles nyss var att mitt batteri blir varmt?
Jag stannade till på SuC Arboga och tankade upp till drygt 60%.
Körde sen lugnt nästan hela vägen hem, tills jag var någon mil från hemmet, då jag passerar en Teslakompis på motorvägen.
Han ville tydligen leka lite och gasa, så vi tryckte på rätt rejält där i någon mil 180-190 kom vi väl upp i (OBS, helt tom väg nu på natten).
DIREKT kom utropstecknet upp på lilla displayen och blev streckat högst upp i bågen.
Efter jag lugnade ned mig och sakta in och körde på mindre vägar gick fläkten på full fart och bilen "skakade" och lät som ett jet-plan...
Känns inte helt normalt väl? Ok om jag buskört länge, men det här kom på en gång?
Har jag fel på kylningen börjar jag undra?
Laddar bilen hemma nu i vanlig schuko, 10A, brukar ge ca 10 km/h. Just nu ger den bara 5 km/h, antar att det kan bero på att batteriet är varmt och den skyddar batteriet ett tag?