Webbkamera i Model S för att övervaka laddningen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Jilldris

Webbkamera i Model S för att övervaka laddningen

Inlägg av Jilldris »

Ska hyra en Model S 10 dagar i september för en Europatrip. Vill då kunna hålla koll på laddningstatusen när man äter etc. Förutsätter att jag inte kommer kunna få tillgång till appen då man behöver inloggningen till mytesla om jag förstått det rätt.
Funderar därför på att ha med en webbkamera i bilen som kan riktas mot skärmen, samt en mobilrouter (EU surf ingår ju mobilabbonemangen nuförtiden).

Finns det kanske något smartare sätt som jag inte tänkt på?

Om inte:
-Finns det tillgång till konstant 12V matning någonstans i S:en som man kan driva webbkamera och router med?
-Visas alltid laddningstatusen på skärmen när man laddar? (Har för med det från när jag provhyrt tidigare men är inte säker).
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Re: Webbkamera i Model S för att övervaka laddningen

Inlägg av Remuz »

Laddstatus visas bara när bilen är upplåst och om inte jag minns fel bara ett tag om man inte befinner sig i bilen själv
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
FreddoMental

Inlägg av FreddoMental »

Kanske den du hyr av kan logga in på din telefon och på så sätt inte behöver ge ut sitt PW?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jilldris

Inlägg av Jilldris »

Ajdå, det var ju tråkigt.

Det är ett företag vi hyr av så jag misstänker att de inte är intresserade av att slå in lösenordet, men man kan ju alltid fråga.

Blir antagligen att klara sig utan online status på laddningen men det ska väl gå det också.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Jilldris skrev:
Ajdå, det var ju tråkigt.

Det är ett företag vi hyr av så jag misstänker att de inte är intresserade av att slå in lösenordet, men man kan ju alltid fråga.

Blir antagligen att klara sig utan online status på laddningen men det ska väl gå det också.
Jag kör en låne-Tesla nere i Europa just nu och det funkar helt ok utan appen. På vintern är det mer behov när man vill kunna förvärma, men nu är det egentligen inget problem. Och eftersom Tesla äger bilen, så drabbar inte idle fee mig ;) men självklart låter jag inte bilen stå några långa stunder inkopplad på SuC efter att den är färdig.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Jilldris

Inlägg av Jilldris »

Jo det är sant, man kan väl räkna ganska bra på hur länge den behöver ladda.
Hur var det om man kör med navigeringen på. Får man direkt när man pluggar in en estimering på hur länge den behöver ladda för att klara sig till nästa laddstop?
Användarvisningsbild
bjornlilja
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjornlilja »

Jilldris skrev:
Jo det är sant, man kan väl räkna ganska bra på hur länge den behöver ladda.
Hur var det om man kör med navigeringen på. Får man direkt när man pluggar in en estimering på hur länge den behöver ladda för att klara sig till nästa laddstop?
Ja du får en tid på hur länge du behöver ladda för att fortsätta om du slagit in en adress i navigatorn. Den stämmer enligt min uppfattning väl.
Skriv svar