Hej på er!
Min nya Model S (bygd i april) har tygklädsel + dåvarande premiumpaket.
Jag märker att insidan på dörrarna har lätt att få fläckar (fett tex) samt att detta dessutom är ganska svårt att få bort. Materialet känns också ömtåligt och jag är lite rädd att skrubba.
Två frågor:
1) Skiljer sig insidan av dörrarna åt för dem med skinnklädsel kontra tyg?
2) Upplevler ni med tyg/konstskinn detta problem?
Lätt för fläckar på insidan av dörrarna?
Moderator: Redaktion
- bjornlilja
- Teslaägare
- Kontakt:
Re: Lätt för fläckar på insidan av dörrarna?
Skiljer eller skillde bara i kombination läder och premium paket vet inte hur det är med din bil då tesla ändrat en hel del på den fronten
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Hej! Jag håller helt med dig; väldigt känsligt och rätt svårt att få bort. Har du några tips på rengöringsmedel? Har ändå vuxna barn men upplever ändå att interiören, kanske särskilt dörrsidorna är rätt känsliga.bjornlilja skrev:Hej på er!
Min nya Model S (bygd i april) har tygklädsel + dåvarande premiumpaket.
Jag märker att insidan på dörrarna har lätt att få fläckar (fett tex) samt att detta dessutom är ganska svårt att få bort. Materialet känns också ömtåligt och jag är lite rädd att skrubba.
Två frågor:
1) Skiljer sig insidan av dörrarna åt för dem med skinnklädsel kontra tyg?
2) Upplevler ni med tyg/konstskinn detta problem?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag rengör dörrsidan med våtservetter avsedda för barnrumpor. Funkar även fint på textilklädseln.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- bjornlilja
- Teslaägare
- Kontakt:
Inte ännu, ska fråga på SC också. Har köpt ett medel för rengöring av inredning också. Tar tacksamt emot fler tips!halipte skrev:Hej! Jag håller helt med dig; väldigt känsligt och rätt svårt att få bort. Har du några tips på rengöringsmedel? Har ändå vuxna barn men upplever ändå att interiören, kanske särskilt dörrsidorna är rätt känsliga.
Vilken del av dörrsidan är det du tänker på? Den övre, mittendelen (som ändrar färg med val av klädsel) eller den nedre delen?
- bjornlilja
- Teslaägare
- Kontakt:
Den övre delen där man kan vila armen.lano skrev:Vilken del av dörrsidan är det du tänker på? Den övre, mittendelen (som ändrar färg med val av klädsel) eller den nedre delen?
Den övre delen blir dessutom repig lätt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
MYP -22 | MIB | svart/svart