Några snabbt sammanfattade reflektioner efter ett dygn och drygt 100 mil.
Bilen är STOOOR

Man skall nog inte ha kört Model S i 2500 mil innan man byter till en X. Min första provkörning av X blev hem från huvudstaden igår och bilen är bekväm på alla sätt och vis, men inte på långa vägar lika rolig och underhållande att köra som Model S. Det praktiska väger dock upp med utrymmen, större frunk och DRAGKROK

Bilen är snabb. Har den nya uppdaterade prestandan och den känns i vissa lägen till och med snabbare kan jag tycka än min gamla 90D. Vet inte om det är inbillning, men jag är definitivt inte besviken över accelerationen. Mycket positivt överraskad

Dörrarna är ju hur coola som helst

Bilen känns betydligt bullrigare än min förra bil. Kanske p.g.a bredare däck? Har standard 20 tum.
Stolarna är underbara!! Hade de gamla textilstolarna i min Model S och tyckte de var väldigt obekväma på långkörning. Fick träsmak i arslet efter några mil. Med dessa stolar var jag inte ens mör i kroppen efter 63 mil körning hem

De ultravita stolarna känns lätta att hålla rena så här långt och är förvånansvärt svala att sitta i. Känns dock något "plastig" kan jag tycka. Snygga helt klart, men känns inte så mycket "premium" när man känner på dom. Bra betalt att ta 38 000 kr extra för dessa

Man kan ju fundera dock på vad som är i stolarna!? Det är mycket debatter just nu om plaster och syntetmaterial och hur mycket kemikalier det innehåller. Speciellt syntet. Min fru är nog den som är mest fundersam över detta.
Räckvidden på en X75 med 20 tum känns riktigt bra. Har ju som sagt kört 2500 mil med en 90D på 6 månader och i 9 av 10 fall haft så det räcker och blir över trots att jag bor i Norrland. Jag har dock 3 barn och vi kör sällan mer än 20-25 mil innan vi måste stanna skall tilläggas. Resan hem från Stockholm igår gick i princip lika smidigt som med 90D trots att vi åkte utan barn. Lite längre laddstopp. Vars kan man utläsa om man nu skulle råka ha 85 kilowatt batteri? Någon dekal någonstans?
Kommer säkert komma på fler saker allt eftersom, men avslutningsvis kan jag säga att ljudet känns betydligt bättre i X jämfört med S. Har inte Premium ljud i denna och inte i förra heller, men känns som att den större kupen gör att ljudet blir något helt annat. Mycket positivt