Premium paket eller inte?
Moderator: Redaktion
Premium paket eller inte?
Hej,
Den kostar 54k och nästan 1k extra i förmånsvärde och jag undrar om det är värt det för det biologiska filtret och köldpaketet som inkluderar rattvärme, värme i baksätet, uppvärmda spolar munstycken och avfrostade torkarblad?
Den kostar 54k och nästan 1k extra i förmånsvärde och jag undrar om det är värt det för det biologiska filtret och köldpaketet som inkluderar rattvärme, värme i baksätet, uppvärmda spolar munstycken och avfrostade torkarblad?
Re: Premium paket eller inte?
Många tycker det. Inte jag. Har inte saknat det hittills.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Biologiskt filter känns extremt overkill i Sverige. Värmningen av torkarblad funkar tydligen dåligt. Rattvärme och värme i baksätet onödigt när man kan klimatisera på distans från appen.
Personligen är jag mkt nöjd att jag inte tog det.
Personligen är jag mkt nöjd att jag inte tog det.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ingår inte den bättre ljudanläggningen också?
Modell S 90D. Uthämtad mars 2017.
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
Jo precis.Frodo skrev:Ingår inte den bättre ljudanläggningen också?
Model XP90DL
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Som paketet ser ut nu skulle jag välja till det men så är jag billjudsnörd och älskar rattvärmen (kan garantera att det inte
alltid funkar att förvärva via appen, det uppstår ofta situationer då man tex inte hinner/kan/kommer ihåg osv)...
Luftfiltret skulle nog vara najs ibland oxo (tex i vissa köer)...
alltid funkar att förvärva via appen, det uppstår ofta situationer då man tex inte hinner/kan/kommer ihåg osv)...
Luftfiltret skulle nog vara najs ibland oxo (tex i vissa köer)...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Sant. Ljudanläggningen fick man ju köpa separat förut och den är värd mycket... Så i dagens läge kanske jag hade tagit premium trots allt.
https://evexperten.se
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
- Gustafsson
- Teslaägare
1k i förmånsvärde ger ju inte mer än högst hälften i skatt, så det är inte såå dyrt trots allt
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag skulle ta det. Är mer värt nu än nånsin
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Gustafsson
- Teslaägare
+1
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Väldigt individuellt
Mycket av det som var i paketet innan är standard själv skulle kag välja till det mest för premium interiör lyfter bilen lite sen är ljudet och filter bonus köldpaket onödigt kan jag tycka
Mycket av det som var i paketet innan är standard själv skulle kag välja till det mest för premium interiör lyfter bilen lite sen är ljudet och filter bonus köldpaket onödigt kan jag tycka
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Premium inredning? Det är väl ingen skillnad på stolar etc nuförtiden?
Model Y Long Range 2023
Exakt. Numera har man lyft in allt som innefattar interiören till "Premiuminteriör". Dvs, väljer man något annat än Svart tygklädsel får man premiummaterial på intstrumentpanel, dörrar, m.m. samt innertak i Alcantara. Väljer man vanliga standardinteriören får man bara vanligt tygtak och någon form av hårdplastmaterial i dörrar osv. Tidigare fick man Alcantara i taket även om man valde standardinteriör, vilket nu är ändrat. Stolar finns bara i en modell oavsett vilka kombinationer av paket man väljer.mathiaso skrev:Premium inredning? Det är väl ingen skillnad på stolar etc nuförtiden?