Elvis has left the building?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Elvis has left the building?

Inlägg av +46 »

Jag började följa forumet våren 2014 och registrerade mig som medlem strax efter att jag beställde min S85D (2014/15). Allt var så spännande, roligt, intressant och inte minst lärorikt. De tidiga ägarna diskuterade flitigt och entusiastisk som sanna early adaptors och älskade att dela med sig av sina kunskaper, erfarenheter och upplevelser. Någon var provocerande men alltid med glimten i ögat. Snygga fälgar kunde vara lika viktigt som ett hållbart energisystem.
Sedan kom ekonomerna och räknenissarna tog vid. Kalkyler, skattetabeller, förmånsvärden hit och dit. Och om inte det räcker så kan man alltid locka nya köpare med en värvningslänk....
Kanske är det bara jag som är nostalgisk eller så behöver jag en Model 3 mer än någonsin för att bli beroende av forumet igen ;)
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
blincoln
Teslaägare

Re: Elvis has left the building?

Inlägg av blincoln »

Jag håller med, men det är inget fel på det här forumet eller dess medlemmar - det är likadant med allt man nördar in på. Först är det superspännande och man lär sig jättemycket, sedan börjar man känna igen frågorna och ämnena och ... tja antingen blir man kompis med de andra nördarna och snackar allt möjligt istället eller så droppar intresset. Inte ens Tesla hinner få fram tillräckligt mycket nytt för att mätta hungern efter fler nyheter och mer kunskap!

Jag älskar min Tesla och att prata om Tesla, men till slut går det lite rundgång i det hela. Jag får börja bygga elbåtar eller nå't för att komplettera ;)
Model S 90D 2016 med regnsensor | https://abetterrouteplanner.com
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Jag kan nog oxo hålla med om det du säger och saknar lite tiden och stämningen här från förr (som säkert även delvis berodde på att det var nytt både för mig och alla andra)
Snyggt inlägg nummer 999 oxo ;)
46 till tusen.PNG
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Verdi

Inlägg av Verdi »

Sådär går snacket på varenda forum. Det är väl så att det är roligast i början.

Funderar på att "dra mig tillbaka" också och fokusera på den bil jag har (som jag är väldigt nöjd med i sig) och inte sitta här och plåga mig själv med att den hade kunnat vara ännu bättre.
Användarvisningsbild
Satellite65
Teslaägare

Inlägg av Satellite65 »

Jag tycker ni har ett grymt bra forum!
En bra riktigt bra informationsbas för en ny eller blivande teslaägare iallafall, många hjälpsamma genuint intresserade människor uppfattar jag det som.
Hade det inte varit för detta forum så hade iallafall jag känt mig mycket mer osäker på mitt köp än jag gör idag.

Tack! För ett bra forum!!!
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare

Inlägg av Wir »

Verdi skrev:
Sådär går snacket på varenda forum. Det är väl så att det är roligast i början.

Funderar på att "dra mig tillbaka" också och fokusera på den bil jag har (som jag är väldigt nöjd med i sig) och inte sitta här och plåga mig själv med att den hade kunnat vara ännu bättre.
Hehe, självplågande är kasst. Inte lätt att släppa heller. Tänk på att du har en grym bil och har haft den längre än alla oss som väntar. Även om du skulle byta den nu skulle det komma en bättre version sen. Försök se det som att nästa gång du byter har det förmodligen kommit en mycket bättre som motiverar ett byte.

Det har hänt väldigt mycket sen jag beställde också (lagerbil), men jag är fortfarande väldigt nöjd trots att jag inte fått bilen än (mitten på september är beräknad leverans).
Model S 90D -17
Skriv svar