Deep sleep

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
rightnow
Teslaägare

Deep sleep

Inlägg av rightnow »

Jag kan aldrig nå bilen via appen på natten. Står alltid bara waking up i evighet? Men sen på morgonen går det fint igen. Ska det vara så?
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Deep sleep

Inlägg av bylund »

Har du kryssat i "always connected", om du har den i energisparläge?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Näe är det korta svaret... Och std. är att kolla om always connected är på och energy saving mode är off...
Annars vet jag inte...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Sjöng dom i kör :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Bjelke skrev:
Näe är det korta svaret... Och std. är att kolla om always connected är på och energy saving mode är off...
Annars vet jag inte...
Antingen eller. Om energy saving är av så är den ju always connected i alla fall.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Hrm nu blev jag ju osäker, var det inte två olika inställningar man skulle göra? Vilken var den andra isf?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
rightnow
Teslaägare

Inlägg av rightnow »

Tack!! Ska kolla den inställningen!
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Tjell »

Vi har Always Conn on & Energy Save off men har ändå svårt ibland med appen - här hemma, sällan annorstädes. Kan det bero på att garaget har plåttak?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Själv har jag problem att koppla mot bilen när jag är på mitt egna WiFi med mobilen. Går jag genom 4G går det mycket snabbare att få kontakt.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Tjell skrev:
Vi har Always Conn on & Energy Save off men har ändå svårt ibland med appen - här hemma, sällan annorstädes. Kan det bero på att garaget har plåttak?
Det måste bero på dålig mottagning i ditt garage. Jag har också Always connected och energy save off och jag har aldrig haft några problem med åtkomst via appen. Sätt en WiFi-repeater i ditt garage. Det har jag gjort. De brukar ha bättre antenner.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare

Inlägg av Bjelke »

Skumt, sedan senaste sw update så har jag haft problem några ggr ... Och före det kan jag knappt minnas när det krånglat senast...
Kanske måste kolla inställningar på min oxo nu, vore ju inte första gången det ändras nåt iom en sw update :twisted:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Tjell »

mati skrev:
Tjell skrev:
Det måste bero på dålig mottagning i ditt garage. Jag har också Always connected och energy save off och jag har aldrig haft några problem med åtkomst via appen. Sätt en WiFi-repeater i ditt garage. Det har jag gjort. De brukar ha bättre antenner.
Bra idé, det ska jag göra!

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Skriv svar