Har ett i mitt tycke ett mycket bra garage. I samma hus ligger ett pannrum med ackumulatortankar för att lagra varmvatten från en solfångare. Även om dörren till pannrummet är stängt ligger temperaturen i garaget på mellan 25 och ända upp till 30 grader beroende på yttertemperaturen.
Den relativa luftfuktigheten sjunker och detta kan leda till att t.ex. lister åldras fortare än om bilen garagerats i ett svalt rum är kanske inte så konstigt.
Men min stora fundering rör batterierna. Teslor finns i länder där det är lika varmt som i mitt garage. Vad händer med batterierna om de befinner sig i en varm omgivning? Snabbare degradering? Någon som har svar?
Temperaturen i garaget
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Temperaturen i garaget
Nånstans kring 25 grader är väl typ optimalt så i ditt fall är det nog bra 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Teslaspolen
- Teslaägare
Re: Temperaturen i garaget
Noll skillnad. Mellan 15-25 är väl optimalt. Det är vid användning som dom inte ska bli för varma, och vid laddning speciellt som dom inte ska vara iskalla.
För övrigt sköter Teslan batteritemperaturen själv, är det för kallt för att påbörja laddning så laddar den inte, utan värmer först batteriet.
För övrigt sköter Teslan batteritemperaturen själv, är det för kallt för att påbörja laddning så laddar den inte, utan värmer först batteriet.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A