Bra hantverkare i Sthlm?

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare

Bra hantverkare i Sthlm?

Inlägg av mgorgis »

Behöver få en carport byggsats monterad på vår uppfart där marken idag är marksten. Det verkar inte vara många hantverkare som vill ta sig an detta lilla jobb och jag har inte tid att göra det själv.

Är det någon som känner en bra hantverkare som kan tänka sig ett sånt uppdrag? carporten är av denna modell:

https://www.byggmax.se/stugor-och-frigg ... å-p7100002
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Re: Bra hantverkare i Sthlm?

Inlägg av Remuz »

Seniorpoolen är bra på sånt

Åtminstone att göra altaner etc
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare

Inlägg av mgorgis »

Remuz skrev:
Seniorpoolen är bra på sånt

Åtminstone att göra altaner etc
Roligt koncept! ska definitivt ringa och fråga!

Fler tips om ovan inte går vägen?
Användarvisningsbild
AGCF
Teslaägare
Referralkod: ts.la/alexander7331
Kontakt:

Inlägg av AGCF »

Världens kortaste tråd :D
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Finns inga bra hantverkare antar jag
Om man omformulerar
Sökes
Hantverkare som klarar av att sätta ihop en carport innan året är slut och att det kostar mindre än att bygga upp från grunden
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

e5m1r skrev:
Finns inga bra hantverkare antar jag
Om man omformulerar
Sökes
Hantverkare som klarar av att sätta ihop en carport innan året är slut och att det kostar mindre än att bygga upp från grunden
:lol:
Ligger mycket sanning i det.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
Johnalm
Teslaägare

Inlägg av Johnalm »

Vilken del av Sthlm?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare

Inlägg av mgorgis »

Ursvik i Sundbyberg. Ringde och mailade seniorpoolen men har ej fått svar.

Det finns säkert (hoppas man) bra hantverkare men jag förstår precis vad du menar
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

Vad jag gjorde för några år sedan var att leta efter arbetslösa snickare (ofta sådana som har nära till pension. Åldersdiskrimineringen gäller även inom bygg). Sen skrev jag hängavtal med Byggnads (arbetsgivaravgiften = ROT). Funkade kalas. De snickare som var arbetslösa fick sätta sin egna lön, jag betalade in skatten och allt blev billigare än att anlita firma.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
mgorgis
Teslaägare

Inlägg av mgorgis »

Var hitta man såna themax?
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

mgorgis skrev:
Var hitta man såna themax?
Jag hade vid tillfället en kompis som tipsade mig att kolla med Byggnads. Jag behövde inte utan hittade ett par killar ändå. Idag skulle jag smälla upp en fråga på Facebook. Alltid är det nån som känner nån ...

Att skriva hängavtal var enkelt, och sen fyllde man i Förenklad Arbetsgivardeklaration som skickades till Skatteverket. Försäkringar gick genom Byggnads. Visst, lite mer pappersarbete än om man anlitar firma, men för oss passade det utmärkt att sätta upp ett konto på Beijer som de kunde handla på och låta de jobba på. Billigare blev det definitivt.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Hur ser det ut med arbetskadeförsäkringar om något händer? Om man anställer någon så blir man ansvarig för något som man inte är ansvarig för om en ordentlig bygg firma håller i det.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare

Inlägg av themax »

bjelkeman skrev:
Hur ser det ut med arbetskadeförsäkringar om något händer? Om man anställer någon så blir man ansvarig för något som man inte är ansvarig för om en ordentlig bygg firma håller i det.
Byggnads står för alla försäkringar om du anlitar som privatperson. Eller åtminstone stod. Gissar att det bara är att ringa dem och fråga om möjligheten finns kvar. Jag vet i alla fall att jag kommer göra på samma sätt nästa gång jag vill ha något byggt.
Skriv svar