Bra hantverkare i Sthlm?
Moderator: Redaktion
Bra hantverkare i Sthlm?
Behöver få en carport byggsats monterad på vår uppfart där marken idag är marksten. Det verkar inte vara många hantverkare som vill ta sig an detta lilla jobb och jag har inte tid att göra det själv.
Är det någon som känner en bra hantverkare som kan tänka sig ett sånt uppdrag? carporten är av denna modell:
https://www.byggmax.se/stugor-och-frigg ... å-p7100002
Är det någon som känner en bra hantverkare som kan tänka sig ett sånt uppdrag? carporten är av denna modell:
https://www.byggmax.se/stugor-och-frigg ... å-p7100002
Re: Bra hantverkare i Sthlm?
Seniorpoolen är bra på sånt
Åtminstone att göra altaner etc
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Roligt koncept! ska definitivt ringa och fråga!Remuz skrev:Seniorpoolen är bra på sånt
Fler tips om ovan inte går vägen?
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Världens kortaste tråd 

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Finns inga bra hantverkare antar jag
Om man omformulerar
Sökes
Hantverkare som klarar av att sätta ihop en carport innan året är slut och att det kostar mindre än att bygga upp från grunden
Om man omformulerar
Sökes
Hantverkare som klarar av att sätta ihop en carport innan året är slut och att det kostar mindre än att bygga upp från grunden
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
e5m1r skrev:Finns inga bra hantverkare antar jag
Om man omformulerar
Sökes

Ligger mycket sanning i det.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Vilken del av Sthlm?
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Ursvik i Sundbyberg. Ringde och mailade seniorpoolen men har ej fått svar.
Det finns säkert (hoppas man) bra hantverkare men jag förstår precis vad du menar
Det finns säkert (hoppas man) bra hantverkare men jag förstår precis vad du menar
Vad jag gjorde för några år sedan var att leta efter arbetslösa snickare (ofta sådana som har nära till pension. Åldersdiskrimineringen gäller även inom bygg). Sen skrev jag hängavtal med Byggnads (arbetsgivaravgiften = ROT). Funkade kalas. De snickare som var arbetslösa fick sätta sin egna lön, jag betalade in skatten och allt blev billigare än att anlita firma.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Jag hade vid tillfället en kompis som tipsade mig att kolla med Byggnads. Jag behövde inte utan hittade ett par killar ändå. Idag skulle jag smälla upp en fråga på Facebook. Alltid är det nån som känner nån ...mgorgis skrev:Var hitta man såna themax?
Att skriva hängavtal var enkelt, och sen fyllde man i Förenklad Arbetsgivardeklaration som skickades till Skatteverket. Försäkringar gick genom Byggnads. Visst, lite mer pappersarbete än om man anlitar firma, men för oss passade det utmärkt att sätta upp ett konto på Beijer som de kunde handla på och låta de jobba på. Billigare blev det definitivt.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Hur ser det ut med arbetskadeförsäkringar om något händer? Om man anställer någon så blir man ansvarig för något som man inte är ansvarig för om en ordentlig bygg firma håller i det.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Byggnads står för alla försäkringar om du anlitar som privatperson. Eller åtminstone stod. Gissar att det bara är att ringa dem och fråga om möjligheten finns kvar. Jag vet i alla fall att jag kommer göra på samma sätt nästa gång jag vill ha något byggt.bjelkeman skrev:Hur ser det ut med arbetskadeförsäkringar om något händer? Om man anställer någon så blir man ansvarig för något som man inte är ansvarig för om en ordentlig bygg firma håller i det.