Tesla som tjänstebil

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jensa
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jens1164

Re: Tesla som tjänstebil

Inlägg av Jensa »

Då är det bara att köra på det så klart! :) Du sparar enormt då du kör så mycket! Du kommer inte ångra dig, mest varför du inte gjort det tidigare :)
2016 Model S 75
Användarvisningsbild
Yrsir
Teslaägare

Inlägg av Yrsir »

Inget att ångra om du har råd som sagt, planetens roligaste bil. Har haft min ett år och jag kastar mig fortfarande i bilen för att köpa lite extra mjölk om det skulle behövas! :D

Jag läste om din laddare dock, du kommer nog inte klara dig med att vanligt uttag. Du måste sannolikt installera trefas för att komma upp i drygt 5 mil/timmen i laddning. Tänkt på det?
ESA

Inlägg av ESA »

Yrsir skrev:
Inget att ångra om du har råd som sagt, planetens roligaste bil. Har haft min ett år och jag kastar mig fortfarande i bilen för att köpa lite extra mjölk om det skulle behövas! :D

Jag läste om din laddare dock, du kommer nog inte klara dig med att vanligt uttag. Du måste sannolikt installera trefas för att komma upp i drygt 5 mil/timmen i laddning. Tänkt på det?
Ja, jag har verkligen insett det. De kommer titta på det. Bor i ett nybyggt hus. Så det är "förberett" för elbilar. Så ligger kablar dragna i taket för att kunna lösa det.

De har redan börjat i vissa garage i Göteborg. Det måste bli av, det kommer inte fungera att åka och ladda ute. Det är bara om det blir supercharger i Göteborg. Men det kommer inte ske på ett bra tag i stora städer. De skulle vara kö till dom haha :)
Skriv svar