Köpa lösa fälgar från tesla i efterhand?

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Köpa lösa fälgar från tesla i efterhand?

Inlägg av OlleBack »

Hej! Går och väntar på en model s som landar i nov/dec men avstod från att köpa vinterdäck för jag tänkte jag skulle göra nägon sorts switcharoo med sommarfälgarna men börjar ångra mig, verkar vara en riktig jungel :/

Går det nu i efterhand att bara glida in hos tesla och köpa lös ett par fälgar och själv montera däck och ha det färdigt till leverans?

Sorry för ännu en vinterdäckstråd :/
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Köpa lösa fälgar från tesla i efterhand?

Inlägg av bylund »

Det går ofta bra, men säg gärna till redan nu om du har bestämt dig. Det ökar chansen att de verkligen har dem hemma vid leverans.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... m?ca=3&w=3

Tyvärr fel dimension på däcken men nog är det egentligen S-fälgar? Finns ju en hel del på marknaden och räcker det inte så kan man ju alltid åka till Norge... ;-)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

lator skrev:
https://www.blocket.se/stockholm/Tesla_ ... m?ca=3&w=3

Tyvärr fel dimension på däcken men nog är det egentligen S-fälgar? Finns ju en hel del på marknaden och räcker det inte så kan man ju alltid åka till Norge... ;-)
Turbin är det inte heller utan Cyclone.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

lator skrev:
Mm blev lite sugen på dom där :)
Är det nån stöldbegärlighet på teslafälgsr eller kan man lita på att det är kosher? Varför säljer man de där funderade jag på. Kanske för man sålt bilen och tjänar mer på sälja fälgarna separat?
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

19" SLIPSTREAM Wheels and Nokian Studded Tires Package – Conti 32.000sek

19" SLIPSTREAM Wheels and Michelin X-Ice Studless Tires Package – Cont 28.000sek

Fick dom här priserna från Tesla är det något fel på däcken dom skickar med?
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

Smutt skrev:

19" SLIPSTREAM Wheels and Michelin X-Ice Studless Tires Package – Cont 28.000sek

Hur menar du om det är något fel? Det tror jag inte? Mitt problem var att jag inte valde att köpa till dom helt enkelt, därav min fråga om det gick att köpa dom ändå på nått sätt. (Dom har ju inte precis en webshop för sånt och att försöka få kontakt med dom är inte det lättaste).

Sen är det ju lite tråkigt att ha två likadana fälgar, ville helst ha grå fälgar på sommarn :)
Användarvisningsbild
Smutt
Teslaägare

Inlägg av Smutt »

OlleBack skrev:
Smutt skrev:

Hur menar du om det är något fel? Det tror jag inte? Mitt problem var att jag inte valde att köpa till dom helt enkelt, därav min fråga om det gick att köpa dom ändå på nått sätt. (Dom har ju inte precis en webshop för sånt och att försöka få kontakt med dom är inte det lättaste).

Sen är det ju lite tråkigt att ha två likadana fälgar, ville helst ha grå fälgar på sommarn :)
Det var inte ett svar utan en fråga i samma ämne, nyfiken på vad som är bäst snyggast osv
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

Ah ok, verkar inte vara senaste nokian man får med iaf. Sen är det väl ett rätt dyrt pris jämfört med att köpa några tredjeparts för 10k (däck) och 8k fälgar :) men åas slipper man allt meck
Användarvisningsbild
Wir
Teslaägare

Inlägg av Wir »

OlleBack skrev:
Smutt skrev:

Det borde inte vara några problem att höra av sig till servicecentret. Jag har inte köpt mina vinterdäck än men tänkte köpa därifrån, som jag förstått det är det servicecenter man ska kontakta om man vill köpa delar/prylar.
Model S 90D -17
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Häromåret hade de slut på 19-tumsfälgar i Europa i december, förutom för leverans med bilarna. Det kan alltså vara bra att höra av sig i förväg om man vill vara säker på tillgången.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Hösten 2013 när de först Model S levererades i Norge var vinterhjul restnoterade så de som behövde vinterhjul första vintern (typ alla) var tvungna att köpa tredjepartsfälgar trots att dom beställt från Tesla. Ironiskt nog så fick en del av dessa problem när de skulle ha bilen på service eftersom dom inte hade orginalhjul, haha hur knäppt kan det bli.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

HelectriC skrev:
Hösten 2013 när de först Model S levererades i Norge var vinterhjul restnoterade så de som behövde vinterhjul första vintern (typ alla) var tvungna att köpa tredjepartsfälgar trots att dom beställt från Tesla. Ironiskt nog så fick en del av dessa problem när de skulle ha bilen på service eftersom dom inte hade orginalhjul, haha hur knäppt kan det bli.
:lol: lite typiskt Tesla...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar