105 mil på 5 dagar
Moderator: Redaktion
105 mil på 5 dagar
Det blir bara nästan 8000 mil på ett år får kanske köra lite mindre men det är ju så roligt

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: 105 mil på 5 dagar
Håller med.
Det blir som en härlig promenad fast med eldrivet då istället.
Det blir som en härlig promenad fast med eldrivet då istället.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning
Japp och vad mycket folk och vänner som kommer fram och frågar om bilen. Finns nog inte så många Teslor i mina trakter inte än enda mer än min som jag vet.
Bra uppvärmning, du kommer snart in i matchen.Kulingen skrev:Det blir bara nästan 8000 mil på ett år får kanske köra lite mindre men det är ju så roligt![]()
![]()
Jag körde 800 mil på 2 veckor i somras. Stockholm till Jokkmokk via Florens.
Jag avslutade min fosilbilstid med en 500 mils roadtrip på 10 dagar med min sons mustang i USA , tog kort på sista bensinkvittot hihidstr skrev:Bra uppvärmning, du kommer snart in i matchen.Kulingen skrev:Det blir bara nästan 8000 mil på ett år får kanske köra lite mindre men det är ju så roligt![]()
![]()
Jag körde 800 mil på 2 veckor i somras. Stockholm till Jokkmokk via Florens.
"Please come again" - gav du nåt svar på det? 
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Långt att åka för att bara tanka ännu en gång, men det var ju varmt och skönt där iafHelectriC skrev:"Please come again" - gav du nåt svar på det?
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Bra jobbat
Mitt rekord hittills är ungefär 100 mil på en dag, men i genomsnitt kör jag inte många mil per dag...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Mitt rekord med fosil är 120 mil, med el än så länge 40mildanni skrev:Bra jobbatMitt rekord hittills är ungefär 100 mil på en dag, men i genomsnitt kör jag inte många mil per dag...
Körde 133 mil på en dag med min Model S 85D, Alingsås - Nürnberg
Solidsvart Model S 85D
Då är 133 mil rekord på en dag en så länge, svårt att slå om man ska sova ocksåModelS85D skrev:Körde 133 mil på en dag med min Model S 85D, Alingsås - Nürnberg
Då lägger jag mig än så länge på andra plats med 112 mil med S85D. Stockholm - nästan Ängelholm - Stockholm.Kulingen skrev:Då är 133 mil rekord på en dag en så länge, svårt att slå om man ska sova ocksåModelS85D skrev:Körde 133 mil på en dag med min Model S 85D, Alingsås - Nürnberg
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Jaså minsann? Själv såg jag både en S och en X passera medan jag åt lunch på Fiskeboden 20 augusti. Men det var kanske något slags träff för där rullade förbi en massa andra fina bilar också...Kulingen skrev:Finns nog inte så många Teslor i mina trakter inte än enda mer än min som jag vet.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
-
Verdi
Pontus skrev:Då lägger jag mig än så länge på andra plats med 112 mil med S85D. Stockholm - nästan Ängelholm - Stockholm.Kulingen skrev:Då är 133 mil rekord på en dag en så länge, svårt att slå om man ska sova ocksåModelS85D skrev:Körde 133 mil på en dag med min Model S 85D, Alingsås - Nürnberg
Jag körde 102 mil från sydvästra Danmark till Uppsala. Startade kl 11.00 på förmiddagen och hade en synnerligen kort räckvidd då takboxen tog vind så in i h-vete. Låg över 300 Wh/km långa stunder. Tog 14 timmar och 5 laddstopp att ta sig hem. Med två små barn i bilen dessutom.
Utan takbox, utan barn och med en tidigare starttid så hade jag lätt klarat 150 mil med min S 75D.
När vi ändå håller på och ser vem som pissar längst. 
På väg till Italien sträckkörde jag/vi från Sollentuna till Livignio. 196 mil enligt google maps. Jag rullade på torsdag morgon vid 07.10 och kom fram fredag 13.55.
Att sova under laddningen gav mig lagom mycket energi för att orka köra till nästa laddare för att få en tupplur till.
På väg till Italien sträckkörde jag/vi från Sollentuna till Livignio. 196 mil enligt google maps. Jag rullade på torsdag morgon vid 07.10 och kom fram fredag 13.55.
Att sova under laddningen gav mig lagom mycket energi för att orka köra till nästa laddare för att få en tupplur till.
-
Verdi
dstr skrev:När vi ändå håller på och ser vem som pissar längst.
Ja så kan man ju också göra.
Tyvärr verkar de andra inte riktigt sugna på spektaklet.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Herrejösses. Länge leve autopilot!dstr skrev:När vi ändå håller på och ser vem som pissar längst.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
I somras såg jag en massa Teslor men kommer inte ihåg hur det var innan semestern pga att jag beställde min Tesla i somras. Men får hålla koll på det nu i höst då är chansen att det är en från Västervik störreStefL skrev:Jaså minsann? Själv såg jag både en S och en X passera medan jag åt lunch på Fiskeboden 20 augusti. Men det var kanske något slags träff för där rullade förbi en massa andra fina bilar också...Kulingen skrev:Finns nog inte så många Teslor i mina trakter inte än enda mer än min som jag vet.
Både 150 mil El och 164 mil fosil låter imponerande mycket, man måste hålla högt tempo och inte somnaVerdi skrev:Pontus skrev:Då lägger jag mig än så länge på andra plats med 112 mil med S85D. Stockholm - nästan Ängelholm - Stockholm.Kulingen skrev:Då är 133 mil rekord på en dag en så länge, svårt att slå om man ska sova ocksåModelS85D skrev:Körde 133 mil på en dag med min Model S 85D, Alingsås - Nürnberg
Jag körde 102 mil från sydvästra Danmark till Uppsala. Startade kl 11.00 på förmiddagen och hade en synnerligen kort räckvidd då takboxen tog vind så in i h-vete. Låg över 300 Wh/km långa stunder. Tog 14 timmar och 5 laddstopp att ta sig hem. Med två små barn i bilen dessutom.
Utan takbox, utan barn och med en tidigare starttid så hade jag lätt klarat 150 mil med min S 75D.(mitt fossilrekord är 164 mil på en dag)
Woooow, ska inte försöka slå det hahadstr skrev:När vi ändå håller på och ser vem som pissar längst.
- ellerstrom
- Teslaägare
Ja, där får man se sig slagen! Mitt rekord är ca 150 mil från Budapest till Malmö (över Puttgarden-Rödby) på en dag, dock med en fossilare. Blev nog inspirerad av F1-loppet dagen innandanni skrev:Herrejösses. Länge leve autopilot!dstr skrev:När vi ändå håller på och ser vem som pissar längst.
Längtar till första 50+ mil roadtrippen med Teslan.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Vill bara ut att åkaellerstrom skrev:Ja, där får man se sig slagen! Mitt rekord är ca 150 mil från Budapest till Malmö (över Puttgarden-Rödby) på en dag, dock med en fossilare. Blev nog inspirerad av F1-loppet dagen innandanni skrev:Herrejösses. Länge leve autopilot!dstr skrev:När vi ändå håller på och ser vem som pissar längst.
Att sova under laddningen gav mig lagom mycket energi för att orka köra till nästa laddare för att få en tupplur till.![]()
Längtar till första 50+ mil roadtrippen med Teslan.
-
Verdi
Kulingen skrev:Både 150 mil El och 164 mil fosil låter imponerande mycket, man måste hålla högt tempo och inte somna
Vet inte om det är så mycket att imponeras över. Kommer man iväg runt 7 på morgonen och kan köra till midnatt, eller strax efter, så tror jag man fixar det ganska lätt. Är ju 17-18 timmar och kör man motorväg så är det rätt lätt att ha ett rullsnitt på 120-130 km/h iaf. Då kör man 150 mil på 13-14 timmar. Blir ca 4 timmar över till laddning. Får se om jag får anledning att testa det.
Jag är dock en sån som trivs bakom ratten. Det är ju alltid nåt som man kan titta på. Naturen, andra bilar... Man kan lyssna på poddar, musik... Prata med de andra i bilen. Sen får man ju dela in det i små deletapper för att inte bli tokig.
Förra sommaren körde jag t.o.r. Nyköping-Halmstad på en dag. Det är väl dryga 80 mil. Men min Zoe, som bara har 22 kW AC-laddning!