Tesla har uppdaterat kartan för planerade Superchargers
Moderator: Redaktion
Re: Tesla har uppdaterat kartan för planerade Superchargers
Nu kan folk helt sluta klaga på taxi som laddar i Upplands väsby. Nu finns snart tre laddare med några mils anstånd runt Stockholm som man alltid kan använda på långresor. Härligt
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
ExaktJerker skrev:Är bra om man inte vill åka genom Sthlm när man ska norrut.Surfaren skrev:Strängnäs var nog den mest oväntade för mig. Hade inte tänkt tanken på SuC där alls.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Satellite65
- Teslaägare
Ja helt klart, det viktigaste är dock att den i Töre kommer upp enligt plan.Smutt skrev:Den nya sortens laddare skulle ju funka i GällivareSatellite65 skrev:Tråkigt att dom tagit bort Gällivare som fanns med förut och inte ersatt den med någon annan.
Det blir svårt att åka över till Norge från Töre och även att åka till inlandet ToR för de som bor vid kusten norröver.
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2019 mS Raven Performance
Göttlabörg?
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Saknar dock SuC i Växjö och i Jönköping, Det hade varit det bästa för Östra Smålands folk
Nej det misstaget har dom redan gjort i Infra City. Inga fler i storstäder.bonath skrev:Göttlabörg?
Tesla har uppdaterat kartan för planerade Superchargers
Ja absolut, men det finns många bra vägar som ännu inte fått någon SuC. Så för mig var det fortfarande helt otippat med Strängnäs.Jerker skrev:Är bra om man inte vill åka genom Sthlm när man ska norrut.Surfaren skrev:Strängnäs var nog den mest oväntade för mig. Hade inte tänkt tanken på SuC där alls.

För övrigt så fick Elon en fråga på Twitter:
@elonmusk Are you planning to add 72kW Superchargers all over the world?
Elon svarade "Yes". Så Göttlabörg kanske får Urban-laddare en vacker (eller regnig) dag.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Gustafsson
- Teslaägare
Det heter ju så på öschötska!MaLund13 skrev:
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Eller tor Stockholm västerfrån. Jag har efterlyst Västerås av den orsaken men Strängnäs är klockrent om man inte ska till norrortJerker skrev:Är bra om man inte vill åka genom Sthlm när man ska norrut.Surfaren skrev:Strängnäs var nog den mest oväntade för mig. Hade inte tänkt tanken på SuC där alls.
Vad kallas de snabbladdare som de skall sätta upp i storstäder specifikt? (De har tom lagt upp bild och klart och tydligt sagt att det kommer en något lång - snabbare (hehe) Supercharger) .bullen skrev:Nej det misstaget har dom redan gjort i Infra City. Inga fler i storstäder.bonath skrev:Göttlabörg?
Att kalla dem SuC (förkortning) går ju inte sUrb charger? (Super Urban charger) (blir också en kul ordlek)
är inte skurup "farligt" nära sturup?
ms 76132 "Eleamore"
Vad är problemet med Infra City? Åkte förbi SuC när jag hämtade bilen och det var ingen som laddade då.bullen skrev:Nej det misstaget har dom redan gjort i Infra City. Inga fler i storstäder.bonath skrev:Göttlabörg?
Tycker inte de borde vara något problem om tu syftar på infra city problemet... Men visst jag är inte expert på Taxi.12man skrev:är inte skurup "farligt" nära sturup?
Jag tycker däremot den laddaren är konstigt placerad, finns många andra platser jag hellre hade placerat en SuC på, Växjö har nämnts innan och jag håller med, många vägar som möts där och går i olika riktningar...
Volvo EC40 MY25 och Volvo V60 MY19
StadsladdareMickep skrev:Vad kallas de snabbladdare som de skall sätta upp i storstäder specifikt? (De har tom lagt upp bild och klart och tydligt sagt att det kommer en något lång - snabbare (hehe) Supercharger) .
Att kalla dem SuC (förkortning) går ju inte sUrb charger? (Super Urban charger) (blir också en kul ordlek)
Tummen upp för Como! Brukar bila till Comosjön men avsaknaden av laddmöjligheter begränsar utflyktsmöjligheterna medan man är där i trakterna.
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
du fick aldrig något svar på den...Kulingen skrev:Vad är problemet med Infra City? Åkte förbi SuC när jag hämtade bilen och det var ingen som laddade då.bullen skrev:Nej det misstaget har dom redan gjort i Infra City. Inga fler i storstäder.bonath skrev:Göttlabörg?
Det är ofta det är smockfullt där och det är inte ovanligt att det mest beror på en massa Taxibilar som står där sjukt länge per bil, många som sett att dom laddar
där till 100% (vilket tar en jäkla tid extra jämfört att ladda till typ 90%), och dom flyttar sig oftast inte om det blir kö utan väntar helt enkelt på nästa körning och står
kvar där tills detta händer (oavsett laddnivå typ).
Inte ens när folk har bett om att få ladda kan dom tänka sig att flytta bilen (som då står och laddar supersegt vid typ 98%).
Kommer man då som i mitt fall dit och helt enkelt inte tar mig hem utan laddning där så är det inte så kul när dom sover i bilarna och laddar fast dom utan tvivel inte behöver det eg.
och har man dessutom bråttom så blir det ju inte roligare precis (tex när man fått tillbaks bilen från verkstaden flera timmar senare än planerat och utan att dom laddat bilen där).
I mitt fall kommer laddaren i Uppsala att ändra detta drastiskt

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Enligt Plugshare finns det laddare i Como och en del runt Comosjön också.olarsson skrev:Tummen upp för Como! Brukar bila till Comosjön men avsaknaden av laddmöjligheter begränsar utflyktsmöjligheterna medan man är där i trakterna.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Kirre skrev:SVEG!!! Icke att förglömma. Nu blir Vemdalenresorna såå mycket enklare
"Omväg" via Sveg ju (förvisso kanske bara 10 minuter körtid

Edit: Beror förvisso på om du ska till Vemdalen eller Vemdalsskalet kom jag på

(Har stuga i Klövsjö

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Sagts tidigare men det är märkligt att man inte lägger någon kring Växjö området.
Tesla Model Y
De flyttar sig inte trots att man ber om det och de har fullt batteri? Jag är ju en timid och introvert person till vardags men sånt där kan göra att det brinner till ordentligt för mig.Bjelke skrev:du fick aldrig något svar på den...
Det är ofta det är smockfullt där och det är inte ovanligt att det mest beror på en massa Taxibilar som står där sjukt länge per bil, många som sett att dom laddar
där till 100% (vilket tar en jäkla tid extra jämfört att ladda till typ 90%), och dom flyttar sig oftast inte om det blir kö utan väntar helt enkelt på nästa körning och står
kvar där tills detta händer (oavsett laddnivå typ).
Inte ens när folk har bett om att få ladda kan dom tänka sig att flytta bilen (som då står och laddar supersegt vid typ 98%).
Kommer man då som i mitt fall dit och helt enkelt inte tar mig hem utan laddning där så är det inte så kul när dom sover i bilarna och laddar fast dom utan tvivel inte behöver det eg.
och har man dessutom bråttom så blir det ju inte roligare precis (tex när man fått tillbaks bilen från verkstaden flera timmar senare än planerat och utan att dom laddat bilen där).
I mitt fall kommer laddaren i Uppsala att ändra detta drastiskt(såvida inte samma scenario händer där oxo, men då har jag iaf fler alternativ än nu)
Känns som om taxiförarna i Sverige är bland de sämsta i Europa.
Den enda taxi jag frågat flyttade sig snällt (han hade 96% på sin 90D).
Har dock träffat två otrevliga, varav en slängde skräp ur bilen vid SuCen. Tibor ordnade kontakt med Tesla och jag mailade SuC-ansvarig där som skulle kolla upp vilken taxi det var...
Har dock träffat två otrevliga, varav en slängde skräp ur bilen vid SuCen. Tibor ordnade kontakt med Tesla och jag mailade SuC-ansvarig där som skulle kolla upp vilken taxi det var...
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Tummen upp för Firenze. I somras hade vi 15 mils range kvar när vi startade från Florens. Efter en mils körning hamnade vi i en enorm bilkö i nästan två timmar innan de stängde av motorvägen söderut mot Arezzo Supercharger, Sedan ledde de om oss in österut via Siena. Väl där hade vi 5 mil kvar så det blev till att be snällt om ett par timmars laddning hos en Renaulthandlare.
Var dig själv, alla andra är upptagna
BMW i4 IDrive40
BMW i4 IDrive40
Björnrike. Ska upp nu i helgen och längtar också verkligen efter Ljusdal och Kårböle att bli klara... Tror dock att jag klarar Uppsala - Sveg på en laddning nu på sommaren, om jag kör ekonomiskt...Jocce skrev:Kirre skrev:SVEG!!! Icke att förglömma. Nu blir Vemdalenresorna såå mycket enklare
"Omväg" via Sveg ju (förvisso kanske bara 10 minuter körtid). Jag längtar mer efter Chademon som skall komma i Ljusdal
Edit: Beror förvisso på om du ska till Vemdalen eller Vemdalsskalet kom jag på
(Har stuga i Klövsjö)
/Jocce

MY LR, Pearl White
SuC och CiC? (CityCharger)Simon skrev:StadsladdareMickep skrev:Vad kallas de snabbladdare som de skall sätta upp i storstäder specifikt? (De har tom lagt upp bild och klart och tydligt sagt att det kommer en något lång - snabbare (hehe) Supercharger) .
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.