ZOE privatleasing 2395kr/mån
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
ZOE privatleasing 2395kr/mån
Sporrade av Nissans framgångar med Leaf-leasingen ger sig även Renault in i leken.
Nu erbjuder de 36 månaders privatleasing av Renault Zoe för 2,395kr / månad.
http://www.renault.se/kampanjer/zoe-privatleasing/
Och priset är inkl batterihyra, som annars bara den skulle gå på 799 kr /månad.
Så är man ute efter en billig andrabil...
När jag testkörde ZOE var jag ganska nöjd med den, förutom baksätet och batterihyran:
- Golvnivån vid baksätet är groteskt hög i ZOE så de som sitter där får konstig sittställning.
- Och batterihyran gör att bilen blir svårsåld som begagnad.
http://teslaclubsweden.se/renault-zoe-provkord/
Men för 2,395kr/mån kan den ändå locka.
Nu erbjuder de 36 månaders privatleasing av Renault Zoe för 2,395kr / månad.
http://www.renault.se/kampanjer/zoe-privatleasing/
Och priset är inkl batterihyra, som annars bara den skulle gå på 799 kr /månad.
Så är man ute efter en billig andrabil...
När jag testkörde ZOE var jag ganska nöjd med den, förutom baksätet och batterihyran:
- Golvnivån vid baksätet är groteskt hög i ZOE så de som sitter där får konstig sittställning.
- Och batterihyran gör att bilen blir svårsåld som begagnad.
http://teslaclubsweden.se/renault-zoe-provkord/
Men för 2,395kr/mån kan den ändå locka.
Re: ZOE privatleasing 2395kr/mån
Tja verkar vara med förbehåll..
-- klippt från renault.se
Renault privatleasing 0 kr kontant, 36 mån, garanterat restvärde. Inga uppläggnings- eller aviavgifter. Körsträcka 12 500 km/år, inkl. batterihyra. Månadskostnaden 2 395 kr/mån är baserat på ZOE Life R240 från 172 900 kr (ord. frånpris 212 900 kr, minus supermiljöbilpremie 40 000 kr). Supermiljöbilspremien är ett statligt incitament som är oberoende från Renault och med förbehåll för begränsningar och villkor som bestäms av Transportstyrelsen. Erbjudandet gäller på bilar registrerade t.o.m. 30/6 2015.
Ponera att de leasing bilar som ev. skulle gå miste om premien på 40 000:- , läggs det på leasingtagaren då?
-- klippt från renault.se
Renault privatleasing 0 kr kontant, 36 mån, garanterat restvärde. Inga uppläggnings- eller aviavgifter. Körsträcka 12 500 km/år, inkl. batterihyra. Månadskostnaden 2 395 kr/mån är baserat på ZOE Life R240 från 172 900 kr (ord. frånpris 212 900 kr, minus supermiljöbilpremie 40 000 kr). Supermiljöbilspremien är ett statligt incitament som är oberoende från Renault och med förbehåll för begränsningar och villkor som bestäms av Transportstyrelsen. Erbjudandet gäller på bilar registrerade t.o.m. 30/6 2015.
Ponera att de leasing bilar som ev. skulle gå miste om premien på 40 000:- , läggs det på leasingtagaren då?
MYLR-24
- TiborBlomhall
Alla leasingavtal är med förbehåll, även Nissans.
Det info jag framför allt saknar är vad "garanterat restvärde" innebär. Nissan säger rent ut att efter leasingperioden kan du bara lämna tillbaka bilen.
Och Nissan inkluderar även vinterdäck och service i sitt pris.
Det känns som att Renault har samma erbjudande men de säger inte rent ut. Om någon nappar på erbjudandet kan ni väl skriva och berätta om det finstilta här?
Det info jag framför allt saknar är vad "garanterat restvärde" innebär. Nissan säger rent ut att efter leasingperioden kan du bara lämna tillbaka bilen.
Och Nissan inkluderar även vinterdäck och service i sitt pris.
Det känns som att Renault har samma erbjudande men de säger inte rent ut. Om någon nappar på erbjudandet kan ni väl skriva och berätta om det finstilta här?
Kan rekommendera ZOE som andra bil. Smidig i stan och den har 5 säten. Kört 1.600 mil på 9 månader.
Tesla Model S 85 2015
Renault ZOE Intense 2014
Zero Motorcycles S ZF 11.4 2013
Emax 90S 2008
Wacker Neuson WL20e 2016
SÅLD Zero Motorcycles DS 2010
Renault ZOE Intense 2014
Zero Motorcycles S ZF 11.4 2013
Emax 90S 2008
Wacker Neuson WL20e 2016
SÅLD Zero Motorcycles DS 2010
Jag har svårt att se att man kan kalla ZOE för 5 sitsig, är det för att man har monterat in 5 bältesplatser? För inte tusan kan tre normala vuxna sitta i baksätet. Förstår att det är så bilar ska se ut i Paris men verkligen inget för mig.
Zoes laddare är imponerande, 43kW växelström 
Men ack för den franska logiken i displayen.

Men ack för den franska logiken i displayen.
Senast redigerad av Kalle, redigerad totalt 1 gånger.
- lator
- Teslaägare
Tyvärr inte i den nya modellen men 22 kW är inte fy skam det heller...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- TiborBlomhall
Lite svårt att få tag i 40kW att mata den med baraKalle skrev:Zoes laddare är imponerande, 40kW växelström

En laddkontakt för DC snabbladdning skulle inte varit fel. Där har faktiskt Leaf en fördel.
Jo men MYCKET billigare laddnätvärk att bygga ut, de e ju bara matningen som behövs när laddaren sitter i bilen
Jo de e lite märkligt att de inte har en, de e ju faktiskt inget extra som behövs mig veterligen än sladdar till bateriet, relä, lite styrelektronik och kontakten. Borde inte alls va dyrt att sätta dit i bilenTiborBlomhall skrev:
En laddkontakt för DC snabbladdning skulle inte varit fel. Där har faktiskt Leaf en fördel.
OKQ8 Häggvik har 43 kW, men det är också det enda stället jag vet som har så hög växelströmseffektTiborBlomhall skrev:Lite svårt att få tag i 40kW att mata den med baraKalle skrev:Zoes laddare är imponerande, 40kW växelström![]()
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS