Det ska bli intressant att se om Tesla´s nya giv med S70D kommer att slå igenom med dunder och brak eller om de flesta fortfarande föredrar att dra ner på utrustning och välja största batteripacket (om man inte struntar i hur mycket det kostar).
En S70D kan man idag köpa för 782.950 kr om man inte väljer till något extra.
En S85 Kostar från 832.950 kr (precis 50kkr mera) så länge man även där nöjer sig med den standardutrustning som numera inte är så dålig...
Denna tråd kan anses som en trendspaning. Vad värdesätter en Tesla-köpare mest? 60 (teoretiska) km extra för 50kkr eller möjligheten till fyrhjulsdrift och lite extra utrusning för samma pengar? Eller är den genomsnittlige Telsa-köparen fortfarande en penningstark person som inte tittar på prislappen...
Någon som beställt S70D ännu?
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Någon som beställt S70D ännu?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Någon som beställt S70D ännu?
När S70D kom blev jag rätt positiv eftersom jag just nu kämpar för att övertyga mig själv om att jag egentligen har råd med en Tesla. Samtidigt så är ju räckvidden våldsamt viktig, och frågetecknen kring hur fort S70D går att ladda på supercharger kvarstår. När nu ändringarna i standardutrustningen kom och gjorde så man kan beställa bilen med knappt några tillval alls, så blev jag än mer sugen på en S85D istället. En viktig sak att tänka på om man ska ha den som firmabil eller tjänstebil är att på grund av sättet som nedsättningen av förmånsvärdet sker på, så är det faktiskt billigare att köpa en S85D med mindre utrustning än en S70D med mer utrustning för samma pris, eftersom den senare kommer få högre förmånsvärde. Galet men sant.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- lator
- Teslaägare
Re: Någon som beställt S70D ännu?
Omröstningen tyder på att Hybris teori om att satsa fullt ut eller gå på det minimalistiska faller platt. De flesta verkar rösta på de andra alternativen... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.