Körde det där Model X-easter-egget tidigare idag där den spelar musik och flaxar med dörrarna, men nu går inte ytterbackspeglarna att fälla in och jag kommer inte in i garaget
Anledningen att jag tror att det är ett samband är att en granne med Model X fick exakt samma problem efter att han hade spelat den där grejen.
Har startat om bägge skärmarna och haft den i djupsömn (Power off under Controls) utan att detta hjälpt. Någon som vet hur man löser problemet?
Tack för alla svar, ni är för gulliga som hjälper till så mycket!
Hittade en tråd på TMC - det tycks vara en bugg i senaste mjukvaruversionen som gör att speglarna inte längre går att fälla in efter att man kört påskägget "modelxmas".
Så nu sitter jag i sjön... får inte in bilen i garaget eftersom öppningen är för smal. Och i garaget sitter laddboxen
Jaja, sett från den ljusa sidan blir det mer material till podden..
Tack för alla svar, ni är för gulliga som hjälper till så mycket!
Hittade en tråd på TMC - det tycks vara en bugg i senaste mjukvaruversionen som gör att speglarna inte längre går att fälla in efter att man kört påskägget "modelxmas".
Så nu sitter jag i sjön... får inte in bilen i garaget eftersom öppningen är för smal. Och i garaget sitter laddboxen
Jaja, sett från den ljusa sidan blir det mer material till podden..
Provat summon? Där ska dom fortf fällas in.... borde gå att backa in då..
Mvh
Samma problem
Intressant! Ska testa!
Har iaf ringt Tesla - deras ingenjörsavdelning ger sig på det i morgon. Kvinnan i supporten hade aldrig hört om felet och hade inte möjlighet att skicka ut software-uppdateringar.
Kan rapportera till alla som följt den här tråden med spänning att backspeglarna funkar nu igen!
Kvinnan från Tesla ringde tillbaka nyss och sa att hon ville pröva några grejer till innan hon eskalerade ärendet vidare. Jag fick hoppa in i bilen, hon gjorde någon reset på sin sida och bad mig starta om huvudskärmen genom att hålla inne båda scroll-hjulen på ratten. När skärmen var uppstartad funkade backspeglarna igen.
Upptäckte precis att jag har samma problem, men bara på högersidan.
Vidare har jag ett annat problem som gör att de ska byta backspeglar. När den fäller ner spegeln för att man lagt i backen åker den inte tillbaka upp om den inte hinner ner helt innan man lägger i D igen. Skumt fel. Man kan få den att gå upp genom att klicka på förarprofilen i displayen. Tyvärr var första omgången utbytesspeglar trasiga (transportskada) så jag väntar ännu. I mina öron låter det som mjukvara, men Tesla hävdar hårdvara.
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid Tesla Model 3 LR AWD Tesla Model X P100DL Tesla Model X 90D
Kan rapportera till alla som följt den här tråden med spänning att backspeglarna funkar nu igen!
Kvinnan från Tesla ringde tillbaka nyss och sa att hon ville pröva några grejer till innan hon eskalerade ärendet vidare. Jag fick hoppa in i bilen, hon gjorde någon reset på sin sida och bad mig starta om huvudskärmen genom att hålla inne båda scroll-hjulen på ratten. När skärmen var uppstartad funkade backspeglarna igen.
Nu kan vi verkligen pusta ut, jag blev nästan illamående av att sätta mig in i din svåra situation. Jag ska försöka hålla mina problem lite i skymundan när man märker att det uppenbarligen finns teslaägare som har betydligt svårare saker att handskas med
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14