Hej,
Jag råkade i hastigheten sälja både bil och vinterdäck när jag egentligen bara skulle sälja bilen vid byte från s75 till 90.
Nu känns det som att minusgraderna inte är alltför långt borta så det börjar bli dags att ta tag i det där.
Men hur är det egentligen man köper med så lite trubbel som möjligt? Då tänkte jag den här gången inte slå till på originalfälgar utan något snyggt på t.ex. bythjul.
Köper man däcktryckssensorer separat? och var då? hos Tesla eller finns de hos 3:e-part?
Jag skulle gärna hitta ett sätt så att allt bara kom levererat och klart till garageuppfarten, men det kanske är att hoppas för mycket?
/Jons
Däcktryckssensor
Moderator: Redaktion
- jonsalgerier
- Teslaägare
Re: Däcktryckssensor
Minst strul är att skaffa sensorer från tesla
Vad det gäller fälg och däck så har du fina kombinationer i Norge kolla finn.no
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- jonsalgerier
- Teslaägare
Ok, jag hittade sensorer på däck365, men det kanske är kompatibilitetsproblem.e5m1r skrev:Minst strul är att skaffa sensorer från tesla
Men om man skulle välja Tesla så åker man då dit efter att man fått däcken och så fixar de till dem?
/Jons
Bäst är väl att ha sensorerna när däcken läggs på. Annars måste de av igen för att sätta in dem.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Satellite65
- Teslaägare
Vad kostar Teslas orginal sensorer?
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2019 mS Raven Performance