Sant men jag kan nog tycka synd om de Model S 60-ägarna som har valt att köpa till SC till sin bil och sedan inser att i den nya billigare Tesla för halva inköpspriset så ingår SC. Visserligen är Model S större och antagligen bättre på många sätt och de som har köpt Model S har ju haft privilegiet att köra världens bästa bil i några år men kan ändå tycka det är lite surt för dom.apkungen skrev:Jag tror att det är dåligt för Teslas image att inte ha SC aktiverat från start. Det känne helt rätt det Elon säger (som alltid). En tesla ska gå att köra långkörningar med, annars kan man köpa en annan bil om man ska gruffa runt i stan.
Batterier i Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Batterier i Model 3
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Batterier i Model 3
Ja vad jobbigt det måste vara att äga en bil som hela tiden blir bättre o bättre med mjukvaruuppdatering och fler o fler superchargers :p
Re: Batterier i Model 3
Precis! Man ska aldrig vara nöjd. Hade man även fått Tesla-saker så som muggar/tröjor/pennor varje år man ägde bilen så hade man nog önskat sig att få en slant i fickan vid service också tex. =D
Tror att det är möjligt att SC ingår i Model 3 tack vare minskade produktionskostnader och billigare batterier. De som köpte Model S 60 fick ju vad de trodde de skulle få plus uppdateringar och allt bättre bil. Bilbranschen håller verkligen på att gå igen en revolution just nu.
Tror att det är möjligt att SC ingår i Model 3 tack vare minskade produktionskostnader och billigare batterier. De som köpte Model S 60 fick ju vad de trodde de skulle få plus uppdateringar och allt bättre bil. Bilbranschen håller verkligen på att gå igen en revolution just nu.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Batterier i Model 3
Tänk på att teslas batteri har dubbla energitätheten mot Leaf. En Leaf med eftermarknadsbatteri från Tesla skulle alltså bli en model 3 med hyfsad prestanda och 25mil EPA.
Man behöver alltså inte justera speciellt mycket för att nå 200miles. Ja, designen i så fall.
Man behöver alltså inte justera speciellt mycket för att nå 200miles. Ja, designen i så fall.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Re: Batterier i Model 3
Ja, det blir ju betydligt lättare att använda bilen om man slipper blunda när man ska gå och sätta sig i den.18650 skrev:Man behöver alltså inte justera speciellt mycket för att nå 200miles. Ja, designen i så fall.
Är Nissans batteri billigare än Teslas eller har de bara nackdelar?
Re: Batterier i Model 3
Teslas batterier är bättre till volym, vikt och pris och med god marginal på alla.LarsL skrev:Ja, det blir ju betydligt lättare att använda bilen om man slipper blunda när man ska gå och sätta sig i den.18650 skrev:Man behöver alltså inte justera speciellt mycket för att nå 200miles. Ja, designen i så fall.
Är Nissans batteri billigare än Teslas eller har de bara nackdelar?
Se slide 9 här http://www.advancedautobat.com/industry ... report.pdf
Re: Batterier i Model 3
Bara nackdelar. Väldigt hög inre resistans. Pris vet ingen än som jag pratat med. Då menar jag att priset det verkligen kostar vet man inte fören man har fakturan i handen. Men det är kanske samma med Tesla där, ingen har väl köpt ett nytt batteri till sin bil än?LarsL skrev:Är Nissans batteri billigare än Teslas eller har de bara nackdelar?
BMW i3 REX i väntan på Model3
Re: Batterier i Model 3
Blir ju iofs intressant om Tesla börjar sälja stationära batterier då blir priserna delvis avslöjade.
Det jag hört från Nissan är 50kkr, men som sagt ingen har fått en räkning än.
Det jag hört från Nissan är 50kkr, men som sagt ingen har fått en räkning än.
Re: Batterier i Model 3
Är inte nissans batteri lefepo? I så fall klarar de av många fler laddcyckler än tesla.
Å andra sidan behövs fler laddningar av leafen för att åka lika långt
Å andra sidan behövs fler laddningar av leafen för att åka lika långt
Re: Batterier i Model 3
Alltid laddas full och alltid tömmas tom. Temperaturen äter upp cellerna, inte cyklerna.Kalle skrev:Är inte nissans batteri lefepo? I så fall klarar de av många fler laddcyckler än tesla.
Å andra sidan behövs fler laddningar av leafen för att åka lika långt
BMW i3 REX i väntan på Model3