Då är det dessutom "bara" en vanlig P85 jag har men det räcker låååångt! Tror även en 70D kommer att vara grym för den som väljer den!
Moderator: Redaktion
Ja, verkligen, både från elbilar och bensinbilar. Om jag jämför när jag gick från en bensinbil med 150 hk till en bensinbil med 300 hk så accelererade jag med den nya bilen till vardags oftast inte snabbare än vad den gamla bilen egentligen hade kunnat göra, men skillnaden är att den nya bilen gjorde det helt ansträngningslöst, med bara ett litet vackert morr från sugsexan, medan den gamla hade behövt tokvarvas och köras som en flåsande vettvilling för att köras likadant. Därför tar man inte ut mer än en bråkdel av bilens effekt i vardagskörning - men ju högre totaleffekt, desto mer kan man ta ut medan man fortfarande kör på ett mer avslappnat sätt. Med en elbil, däremot, så kan man ju ta ut mycket mer utan att det känns som att man kör hetsigt eller att bilen överanstränger sig. Även en elbil med mycket mindre kraft än en Tesla tycker jag i alla fall upplevs som mycket mer vardagssnabb eftersom man gladeligen tar ut all kraft på samma gång på ett sätt man inte hade gjort med en svag bensinbil.pegs skrev:På något sätt så känner man sig inte lika mycket som buse om man kör i en bil som susar fram (tyst) som en X-vinge. Någon som känner igen känslan?
Är ganska säker på att min P85D är roligare än din eftersom jag har rätt dimension på hjulen. Du som valt att offra körglädje och komfort för större fälgdimension, kommer alltid ha den näst bästa varianten av P85D. Men du behöver verkligen inte vara ledsen för att vara näst bäst - att vara näst bäst är fortfarande bra. Jag har sett i andra trådar att du är tillräckligt ödmjuk för att utan vidare erkänna att du har den näst bästa bilen.hybris skrev:Min P85D är roligast!stjärnstopp på det!
Jag har också PS2.hybris skrev:Ledsen men jag har PS2
Självklart är inte skillnaden enorm, men den är där.hybris skrev:För övrigt har jag provat 19" sommar och skillnaden var inte enorm i vägljud eller komfort.