Nu kommer konkurrenterna!

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Nu kommer konkurrenterna!

Inlägg av Tjell »

Det ser ut att vara en Volvo eller kanske Audi. I vilket fall som helst så är det en EV till ett mycket behagligt pris. Cab dessutom, där ligger Tesla i lä!Bild


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Nu kommer konkurrenterna!

Inlägg av LarsL »

Jag tror det är en av de kinesiska tillverkarna.

Eller är det Uniti som har fått ut sin bil?
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5464
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: Nu kommer konkurrenterna!

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Tjell skrev:
Det ser ut att vara en Volvo eller kanske Audi. I vilket fall som helst så är det en EV till ett mycket behagligt pris. Cab dessutom, där ligger Tesla i lä!
Jasså? ;)
IMG_0136.PNG
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10493
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Nu kommer konkurrenterna!

Inlägg av Legato »

Nicke Nyfiken skrev:
Tjell skrev:
Det ser ut att vara en Volvo eller kanske Audi. I vilket fall som helst så är det en EV till ett mycket behagligt pris. Cab dessutom, där ligger Tesla i lä!
Jasså? ;)
IMG_0136.PNG
Va? Med facelift? Den hade de inte i UV sist jag var där för nån vecka sen :D
https://evexperten.se

Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Nu kommer konkurrenterna!

Inlägg av Tjell »

Nicke Nyfiken skrev:
Tjell skrev:
Det ser ut att vara en Volvo eller kanske Audi. I vilket fall som helst så är det en EV till ett mycket behagligt pris. Cab dessutom, där ligger Tesla i lä!
Jasså? ;)
IMG_0136.PNG
Ah, missade det... Anyway, kul att fler hittar till de yngre målgrupperna. Hade de här funnits när jag själv var liten så hade jag gjort vad som helst för att få till mig en!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Nu kommer konkurrenterna!

Inlägg av mati »

Tjell skrev:
... Hade de här funnits när jag själv var liten så hade jag gjort vad som helst för att få till mig en!
Samma här. Oj vad jag hade velat ha en sån. Och det värsta är att jag är helt säker på att jag aldrig någonsin hade fått en. Tur att man är stor nu så man får bestämma själv. :)
Du som uppenbarligen har missat det Tjell, en sådan Tesla-RadioFlyer får du om du lyckas att få någon att använda din referral-länk. Det är presenten för första värvningen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tjell
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 15 jun 2015 23:50
Ort: Vårgårda
Kontakt:

Re: Nu kommer konkurrenterna!

Inlägg av Tjell »

mati skrev:
Tjell skrev:
... Hade de här funnits när jag själv var liten så hade jag gjort vad som helst för att få till mig en!
Samma här. Oj vad jag hade velat ha en sån. Och det värsta är att jag är helt säker på att jag aldrig någonsin hade fått en. Tur att man är stor nu så man får bestämma själv. :)
Du som uppenbarligen har missat det Tjell, en sådan Tesla-RadioFlyer får du om du lyckas att få någon att använda din referral-länk. Det är presenten för första värvningen.
Yep, det vet jag men jag hittar ingen i min närhet som orkar med en Tesla eller som förstår ekonomin i det.

Jag har lite svårt att hinna med också iom att jag jobbar åt helvete för mycket!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Skriv svar