Var inte helt imponerad över ljudsystemet till skillnad mot standard, så frågan är om köldfunktionerna spelar in?
Jag tänker som så att eftersom man har oftast har möjlighet att slå igång värme och liknande i god tid innan man faktiskt behöver bilen att det är sällan man faktiskt sätter sig i en kall bil. Nu gissar jag bara, så erfarenhet tas tacksamt emot
Köldpaketet är inte värt mycket alls. Rattvärme är skönt, då kan du ha det kyligare i bilen. Mina barn sitter i barnstolar bak så värmen där är helt meningslös. Det är lite mer värt på X då ljudet skiljer mer där skulle jag säga (men det är dyrare där med, pga de autoöppnande dörrarna). Jag skulle hellre ta PUP än AWD alla dagar i veckan, men nu är ju inte det ett val längre.
För mig var det självklart att inte ta premiumpaketet nu när jag beställde en S. En faktisk extrakostnad på nära 10.000:-/år när det enda jag skulle värdesatta lite är den uppgraderade stereon (som ändå inte skulle vara lika bra som min uppgraderade stereo i X:en)...
Jag tror mitt köldpaket kostade 10800 när det begav sig, och jag ångrade mig lite efteråt att jag la till det. Har använt rattvärmen kanske 3 gånger, och det är inte ofta det sitter någon bak som vill ha stjärtvärme. (Har inga barn.)
Efter Teslans rattvärme så kommer jag aldrig ha en bruksbil utan.
Ja har man väldigt frusna händer är det säkert skönt. Jag uppskattade rattvärme i min RR Evoque, men nu när man förvärmer kupén så har jag personligen inget behov av det alls.
Står bilen ute på vintern och man är lite glömsk med att ta med sig handskarna kanske man faktiskt kan tycka det är värt dom extra slantarna. Uppvärmningen av spolarmunstycken med mera är även dessa en bra grej. Men står bilen i tex varmgarage eller liknande om nätterna så är det verkligen en övervägningsfråga....
Något som är fantastiskt bra är däremot uppvärmning via mobilappen. Tiden det tar att få på familjen vinterkläder (2 små barn) räcker gott och väl för att kunna kliva in i en varm bil.
Jag slog till på detta paket och jag är nöjd, rattvärmen är värd mycket för mig eftersom jag lätt fryser om just fingrarna. Barnen åker i barnstol fortfarande så dom vet inte ens att det finns värme i baksätet än
Senast redigerad av deffe, redigerad totalt 1 gånger.
Mvh
Richard @ Statsskuld.se
Hitta en rabattkod hos: Rabattkod.tips
Tidigare bilar: S85, P85, S90D, S100D, S P100D, X100D
Rattvärmen är det bästa med köldpaketet. Kör med det konstant, även ifall jag förvärmt bilen en kvart innan. Har aldrig handskar (eller mössa) på mig och går oftast även utan jacka innan snön kommit (vilket varar i 3 veckor typ) så jag gillar att man kan värma upp sig innan man snabbt kan värma upp sig. Ungarna gillar också värmen i baksätena.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Jag älskar rattvärmen och vill aldrig ha en bil utan det igen! Mina barn 11 och 15 år gamla uppskattar sätesvärmen där bak väldigt mycket och ber mig ofta att sätta på den när det är kallt. Det är inte alltid man har förvärmt bilen och de vill ha värmen ändå.
Model Y Performance Svart
Model 3 LR Deep Blue metallic.
Model S 75D Deep Blue metallic - Såld
Lovade mig själv tidigare att aldrig ha en bil utan rattvärme igen, men när jag köpte Teslan valde jag ändå bort köldpaketet då gränsen ändå var nådd vad gäller pris/förmånsvärde. Ångrar jag mig? Absolut inte, i och med att jag förvärmer bilen, 5 min räcker oftast så är det alltid varmt och gött i bilen och jag har faktiskt inte saknat rattvärmen alls! Har tygstolarna så sätesvämen bak är heller inte saknad.
Som tidigare har påpekats - Alla är olika.
Jag kan förstå att de som valt att leasa en Tesla vill hålla ner förmånsvärdet och därmed väljer bort en del extra tillval. Men både dubbelladdare och köldpaketet som var tillval när jag köpte min bil tycker jag är guld värda till vardags. Har svårt att tänka mig att inte kunna ladda snabbare än 16 A hemma eller sätta mig i en förvärmd kupé men hålla i en iskall ratt.
Jag är rätt frusen av mig, speciellt om händerna, så köldpaketet var givet för mig. Numera måste man ju köpa ett betydligt dyrare paket för att få rattvärme och det kan man nog ifrågasätta värdet av. Nästa S blir nog en ren Basic variant.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Jag tycker det är värt varenda krona. Rattvärme vill jag verkligen inte vara utan och värme på baksäten är nog en självklarhet. Varför ska barn/medresande frysa om rumpan medan man själv får sitta varmt? Även torkardefrostaren har sina fördelar. För mig är vinterpaketet en no-brainer här i Skandinavien.
Är det så, att värmning av backspeglarna, funkar med bakrutevärmaren!? Vore fantastiskt. Har svurit onda ord nu i höst pga avsknaden vid kraftigt morgondagg.....
Är det så, att värmning av backspeglarna, funkar med bakrutevärmaren!? Vore fantastiskt. Har svurit onda ord nu i höst pga avsknaden vid kraftigt morgondagg.....
Ja, jag upplever det så på min bil iaf.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Japp, så är det
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Japp, så är det
Ta fram vyn över sätesvärme osv. När man sätter på rut-värmen så ser man att speglarna blir röda.