En lång historia som jag försöker korta ned:
Lämnar in X:en på Star Wash I Luleå för ceramic pro guld. När jag hämtar bilen 4 dar senare (blev superbra efter att de fick polera om huven) så är den i jack mode och när jag går ur det får jag rubrikmedelandet + contact service.
kör hem och felet kvar hela tiden. Kontaktar Tesla som ska kolla logg. Under tiden far jag tillbaka å frågar vad de gjort. visar sig att de lyfter upp bilen för att lättare polera och inte haft i jack mode. Sedan en massa hit å dit och Tesla säger sensor/kabel trasig Vä bak. rör lite i kontakt, blir bra ett tag men sen återkommer felet.
Tar bort hjul, inget konstigt eller att kabeln sträckts som jag trott.
Får logg av Tesla som säger att felet kom 0837 (lämnade bil 0700) och en halv sekund senare sätter bilen sig själv i jack mode.
Tesla vill att jag kommer in med bil och star Wash har mer el mindre erkänt att felet kom hos dem och har försäkring mot sånt.
det är dock hundra mil dit och jag har inte riktigt tid å fara ner. vill heller inte skicka bilen.
Vad f* ñ har hänt? mörkar de nåt på lackverkstaden eller kan sånt hända om lyft utan jack mode?
tips och tankar mottages
Air suspension needs service
Moderator: Redaktion
Re: Air suspension needs service
Glömde en konstig sak:
När jag dammsög undre bagage igår så ser jag att tyget inte sitter fast i framkant under stolar. Är nästan, men inte 100, på att jag borde märkt om det var löst tidigare...
det är alltså hellöst från alla fästpunkter och de två kabelhålen.
Kan det ha glömt sättas fast i fabrik?
Kan lackskyddsfirman tagit lös detta tyg(det slog mig nämligen att de sa att de letat luftkuddar eller nåt sånt). Men det verkar ju jävligt långsökt...
Bakom tyget sitter nämligen en del kontakter, kanske till nivåsensorn?
När jag dammsög undre bagage igår så ser jag att tyget inte sitter fast i framkant under stolar. Är nästan, men inte 100, på att jag borde märkt om det var löst tidigare...
det är alltså hellöst från alla fästpunkter och de två kabelhålen.
Kan det ha glömt sättas fast i fabrik?
Kan lackskyddsfirman tagit lös detta tyg(det slog mig nämligen att de sa att de letat luftkuddar eller nåt sånt). Men det verkar ju jävligt långsökt...
Bakom tyget sitter nämligen en del kontakter, kanske till nivåsensorn?
Men bilen sätter sig ju automatiskt i jack mode om du börjar lyfta så jag har svårt att se att ett lyft påverkar fjädringen negativt
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jo, men här kom alltså en varning, air suspension needs service, som triggades av att bilen tyckte att det var fel på(förlorade kontakten) Vä bak nivåsensor.
När bilen står stilla och det händer så sätts den åxå i jack mode.
När den aut sätts i jack mode pga att den lyfts upp är/blir det ju inget fel på sensor eller dess kablage och varnar helker inte för det felet enligt service.
Nu har jag alltså kvar den varningen till och från. tom när bilen står stilla och ingen i så kommer/försvinner varningen oregelbundet..
När bilen står stilla och det händer så sätts den åxå i jack mode.
När den aut sätts i jack mode pga att den lyfts upp är/blir det ju inget fel på sensor eller dess kablage och varnar helker inte för det felet enligt service.
Nu har jag alltså kvar den varningen till och från. tom när bilen står stilla och ingen i så kommer/försvinner varningen oregelbundet..