Laddar nästan alltid hemma, har 11 kW laddare men har den nästan alltid ställd till 5 ampere så finns det inte en chans att våran klena säkring går trots två elbilar. Jppgraderade laddaren är verkligen inte värt det; mycket bättre att köpa en CHAdeMO-adapter!aandesh skrev:Vilket Community!
Stort tack för alla svar och tips.
Håller med när det kommer till AP'n, högsta nivån känns lite onödig just nu men att kunna slappna av lite extra i bilen känns som en bekvämlighet jag gärna har.
Jag gillar att de har slagit ihop Premium paketet med ljud/köldpaket osv, känns mer motiverat att välja den då, rattvärme på vintern kommer jag ha svårt att vara utan. Och Ljudet är något jag gärna har men hade nog valt bort om det var ett fristående paket.
Ang batteristorlek är jag kluven, hur är era upplevelser kring att ladda bilen på vägen eller när ni åker bort? Hur laddar ni hemma? Har ni extra strömstyrka tillvalt till bilen? Hur är distans ångesten som alla pratar om?
Uppskattar verkligen alla era svar, Kul att vara här och hoppas att få vara en Tesla ägare snart!
Om du tänker åka mycket i Norge så kan det vara en idè atr investera i en billig enfas UMC, detta då många områden i Norge har en udda form av jordning, så laddning via vägguttag fungerar inte där om man inte har norsk Tesla UMC eller något likt denna
https://gronnemil.no/produkt/elon-mode- ... il-type-2/
Räckviddsångest är 0. Speciellt med Superchargers. Men du vet bäst själv hur och vart du kör, hur ofta. Vi maxade våran räckvidd (X100D) för att ha en så flexibel bil som möjligt, men vi åker många gånger 250 km under vintersäsongen till fjällen. Hade nog klarat med lägre kapacitet med, även om det är skönt att aldrig ens behöva tänka på det.