Ställde mig och superladdade från ca 40% till 100% och laddade i över 1 timme... provade igen då och stod att det var 20min till MAX BATTERY POWER. Nu borde det funka tänkte jag... NOPE.
Ringer då Tesla supporten för jag blev extremt nyfiken varför den strular. En mycket trevlig dam från Kalifornien svarar och noterar att våran bil har varit offline i 2 timmar så hon kan inte diagnosera på remote, så hon berättade hur vi skulle göra(trycka ner bromsen, hålla in scrollhjulen, inte bara i några sekunder tills det blir svart utan tills den gråa skärmen med Tesla loggan kommer upp igen). Då fick hon uppkoppling till bilen igen och kunde hjälpa oss, det var absolut inga fel med vårt batteri eller liknande, hon förklarade att det är pga kylan ute (nollgradigt) som bilen inte vill ge nog med kraft för launch control ska aktiveras, för att skydda batteriet. Hon sa också att den är ju byggd i Kalifornien och inte designad för så kallt klimat riktigt. Nu är det iofs kanske inte ett problem länge till då snön snart är här!

Efter ca 18 min pratstund (väldigt mycket skitsnack och skämt, en väldigt trevlig konversation och dessutom lärorik) så sa hon att nu borde det funka då hon ser att allt verkar redo. Stod ca 15min till MAX BATTERY POWER, provade och där ser man, funkade som det ska, kändes som det brukar, dvs som att organen hamnade i baksätet.
Otroligt häftigt att man kan ringa ett bilföretag vid 23.30 en lördagkväll och få fantastiskt support från andra sidan jordklotet angående en ganska oviktig fråga som kunde lika gärna väntat tills en arbetsdag. Säg vad man vill om Teslas kvalité och hållbarhet... men bättre kundservice hittar du inte!