Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Hehe. När de sänkte priserna på begagnat så drog jag ett mail till "min" säljare och bad om ett inbytesförslag mot en P85D. Har inte hört nåt än.
Jag tror det arbetar väldigt ostrukturerat och så glömmer de bort en massa. Eller så är de mer cyniska och sorterar hårt bland sina case?
Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Ja men eller hur... Möjligen gänget i Väsby men knappast säljarna, för isf skulle dom ringt för typ ett år sedan men det
var bara dstr som hörde av sig när jag var mer än lovligt sugen på en P85D (men jag bangade på att köpa en
privat då jag med min erfarenhet helt enkelt inte kan köpa annat än genom Tesla och få max garanti osv)...
Planen nu är att ev. byta upp Leaf mot en ny snik-Tesla och min "gamla" Tesla mot en P85D och sen flina i några
år framåt.... Typ...
Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Ja men eller hur... Möjligen gänget i Väsby men knappast säljarna, för isf skulle dom ringt för typ ett år sedan men det
var bara dstr som hörde av sig när jag var mer än lovligt sugen på en P85D (men jag bangade på att köpa en
privat då jag med min erfarenhet helt enkelt inte kan köpa annat än genom Tesla och få max garanti osv)...
Planen nu är att ev. byta upp Leaf mot en ny snik-Tesla och min "gamla" Tesla mot en P85D och sen flina i några
år framåt.... Typ...
Vet att min säljare har semester just nu och att de har det lite kämpigt med brist på bla säljare. Det säljs mer och mer, och rätt folk är svårt att hitta tyvärr.
Ha lite is i magen så lovar jag att om ca 43 dagar så kommer en p85d stå hemma hos dig.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
ja jäklar...
Dom kanske borde ändra på sidan så att när man skickat in sin förfrågan så borde svaret vara
"Hej och tack för ditt intresse för en Tesla, vi hör av oss en Torsdag..."
Nu är det andra gången på ett par dagar som jag fyllt i att jag vill bli uppringd av en säljare, men det
händer inte ett skit
Tur man redan har en Tesla och klarar mig jäkligt bra med den iaf, men att dom inte vill sälja fler är för mig ett
mysterium...
Tänkte mest byta ut Leafen mot en till Tesla, får väl åka "gratis" med Leafen fr.o.m. nästa månad istället
(sista leasingen denna månad lixom)
Antar att du blivit uppringd nu, dom har bra koll här.
Ja men eller hur... Möjligen gänget i Väsby men knappast säljarna, för isf skulle dom ringt för typ ett år sedan men det
var bara dstr som hörde av sig när jag var mer än lovligt sugen på en P85D (men jag bangade på att köpa en
privat då jag med min erfarenhet helt enkelt inte kan köpa annat än genom Tesla och få max garanti osv)...
Planen nu är att ev. byta upp Leaf mot en ny snik-Tesla och min "gamla" Tesla mot en P85D och sen flina i några
år framåt.... Typ...
Vet att min säljare har semester just nu och att de har det lite kämpigt med brist på bla säljare. Det säljs mer och mer, och rätt folk är svårt att hitta tyvärr.
Ha lite is i magen så lovar jag att om ca 43 dagar så kommer en p85d stå hemma hos dig.
Har nu skickat in för tredje gången men förväntar mig inte längre att bli uppringd, och en snikTesla blir om några dagar 9000kr dyrare...
Frågade sambon igår om det är ok med en Tesla istället för Leafen, och fast jag påminde om att den är jäkligt mycket större så svarade hon ja
Nu lägger jag nog ner det här ett tag och åker vidare riktigt billigt istället.
Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då ), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då ), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här
Har genomgående bara positivt att säga om SC Mölndal. På tårna, svarar snabbt och är väldigt serviceinriktade. Har faktiskt inte haft så bra bemötande på någon annan märkesverkstad tidigare.
Model S P85DL+
Range Rover SDV8 Autobiography - offline, o-smart, mekanisk, skönt
Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då ), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här
Inte bra....
Rent utsagt pinsamt.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då ), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här
Inte bra....
Rent utsagt pinsamt.
Och nu har det gått ytterligare en dag och ff ingen respons fastän jag nu även skickat sms direkt...
Min erfarenhet är att det inte är ofta de svarar på telefon när man ringer, men att de svarar på e-post eller ringer tillbaka om man e-postar. Det längsta jag fått vänta på återkoppling har varit två dagar.
Bästa erfarenheten var när jag var på genomresa i Tyskland förra sommaren och hade kramats lite med en sten, och ringde Tesla service i Stuttgart. Jag kom till en telefonsvarare, och lade på utan att lämna meddelande då jag trodde de stängt för dagen, och tänkte ringa tillbaka nästa dag. 15 min senare ringer de upp och undrar om de kan hjälpa till med något.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
E-post har jag testat, först en direkt till en av dom och sedan till deras gemensamma, och det var väl typ
en vecka sedan nu...
Man får väl nöta på helt enkelt, det är så det är med en Tesla bara...
Tyvärr inte så enkelt att svänga in där när man bor 25 mil ifrån bara, konstig känsla eftersom jag är uppväxt i just Väsby...
Har genomgående bara positivt att säga om SC Mölndal. På tårna, svarar snabbt och är väldigt serviceinriktade. Har faktiskt inte haft så bra bemötande på någon annan märkesverkstad tidigare.
Jag har samma erfarenhet av SC Mölndal. Jag har tidigare oftast mailat direkt till ZK och nästan alltid fått svar inom någon timme. Men nu sedan hon slutat så har jag mailat på den gemensamma mailen och ändå fått svar samma dag varje gång. Samma sak på SC i Köpenhamn.
Jag är väldigt nöjd med service och tillgänglighet hittills. Det är bara Lexus som slår dem av de märkesverkstäderna jag har erfarenhet av.
Ska bli intressant att se hur det kommer att fungera i Malmö när de kommer igång där.
Model Y P 2022 - TBA Model S P 2016 - 2022 Model S P 2015
Jag åker med till göteborg för de har levererat bra service. Egentligen är mycket ZK’s förtjänst. Verkligen rätt person på rätt plats. Så har hon slutat alltså? :-/
MY Performance 2023 | Midnight Cherry Red | 21" Überturbine | Vit inredning
MY LR AWD 2021 | Djupblå metallic | 20" Induction | Svart inredning S75D | Midnight silver | Panoramatak | Svarta NextGen-säten | AP1 | Luftfjädring | Premiumpaket
Jag åker med till göteborg för de har levererat bra service. Egentligen är mycket ZK’s förtjänst. Verkligen rätt person på rätt plats. Så har hon slutat alltså? :-/
Ja, de hade verkligen ändlägen i Göteborg. Underbara ZK och så den Dryge, Onåbare Översittaren CH.
Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då ), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här
Oj, är det så här illa redan nu tror jag tyvärr att Tesla blir en parantes i bilhistorien
Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då ), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här
Oj, är det så här illa redan nu tror jag tyvärr att Tesla blir en parantes i bilhistorien
Inte varit i behov av så mycket kontakt, men de få gånger så har jag skickat ett mail och så har de hört av sig inom någon dag. Sköter sig bättre än mina förväntningar, sist jag hämtade bilen hade de tvättat den också (var väldigt skitig)
Detta är främsta skälet att jag tvekar att köpa en Tesla (förutom att jag sällan åker bil då ), oro kring Teslas organisation i Sverige. I synnerhet när Modell 3 börjar säljas, hur lång är inte kön till typ service då? Att hantera större volymer är inte så enkelt som man kan tro. Kan en spekulant på en bil i miljonklasse inte ens få kontakt med en säljare är det illa.
Och allra värst är det väl ändå om man inte ens får tag i sitt Service Center när man väl har köpt sin miljonbil och får nåt fel
Jag har nu försökt i snart 3 veckor, började med den officiella kanalen med att ringa som en jävla galning (medans chefer/kollegor tittar snett på en till slut),
skicka mail till den gemensamma adress dom har, och sedan mail till en personlig adress samt skriva här på forumet (dom läser ju här sägs det) och nu sms till deras
personliga mobiler (vilket är helt jävla sjukt att man ens ska behöva göra lixom, knappast några nummer som "alla" har).
Jag vågar inte ens tänka på hur det är för alla ägare som inte hänger här
Oj, är det så här illa redan nu tror jag tyvärr att Tesla blir en parantes i bilhistorien
Inte varit i behov av så mycket kontakt, men de få gånger så har jag skickat ett mail och så har de hört av sig inom någon dag. Sköter sig bättre än mina förväntningar, sist jag hämtade bilen hade de tvättat den också (var väldigt skitig)
Skickat från min G8441 via Tapatalk
Servicen jag fått av SC i Upplands Väsby har varit makalös. Bilen är alltid tvättad när man får tillbaka den och min bil har de även hämtat och lämnat här på uppfarten.
För övrigt dök det upp en demo Model S tidigare idag. Samma svarta 75D med gamla prestandan som visades förut. Men nu såg jag att den är borta igen. Ryktet går att de ska plocka fram demobilarna igen mot andra halvan av december för att maxa försäljningen under 2017. Att de sparar på krutet så att de kan göra snabba avslut då...
För övrigt dök det upp en demo Model S tidigare idag. Samma svarta 75D med gamla prestandan som visades förut. Men nu såg jag att den är borta igen. Ryktet går att de ska plocka fram demobilarna igen mot andra halvan av december för att maxa försäljningen under 2017. Att de sparar på krutet så att de kan göra snabba avslut då...
Vad är logiken i det, en bil såld i november är väl också 2017?