Den ser väldigt minibuss ut. Tesla verkar ha ansträngt sig för att hamna i det facket. Kanske för att det är svårt att sälja minibussar för 1,5 miljon.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Tycker den ser ut som en bil jag skulle kunna köpa. I en minibuss vill jag gärna ha lite takhöjd, så jag hoppas man inte snålat där. Jag kör mycket minibuss nu när jag har tre barn. De skall skjutsas, och de har kompisar, det adderar på... Men denna typ av fordon behöver ha lite mer batteri än 100kwh. Jag har lagt ned lite jobb på att räkna; och oavsett hur jag än optimerar hamnar jag runt 130-140kwh för en maskin med garanterade 30 mil (oaktat väder, vind och temperatur förhållanden) som jag kräver. Det som avgör är ju luftmotståndet, och eftersom jag inte kompromissar med höjden och utrymmet i beräkningen rakar frontarean iväg.
Roligt hur olika man kan tycka. Jag hade aldrig köpt en bil som såg ut såhär, får direkta kopplingar till en Likbil med de formerna. Hoppas aldrig Tesla designar något som liknar detta.
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17 Renault Zoe 22kWh -16 Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Tycker den ser lite tråkig ut. Är det verkligen Tesla som står som designer för renderingen? Fronten är Tesla men resten ser ut som vilken kombi som helst. Tror att om Tesla gör en kombi, lär vi se ett annat formspråk.
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Någon har offrat en Tesla. Med tanke på karossens stil eller avsaknad av design, så får man anta att det är från en gammal skrotad Tesla. Kanske inte var så dyrt att komma över en sådan?
En modell X hade varit ett utmärkt alternativ bara man slapp de idiotiska måsvingedörrarna. Dragkrok till på den och jag lägger in en beställning på stuberten.