Autoparking
Moderator: Redaktion
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1534
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Autoparking
Blå knappen där det står start.Kulingen skrev:Finns detta?
Var hittar man det i så fall?
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: Autoparking
Man måste själv leta upp lämplig parkeringsficka?Remuz skrev:Lägg i backen vid lämplig parkeringsficka
Det är inte bara att köra lugnt förbi massa parkerade bilar och. När det finns en ficka som bilen tycker den kan parkera i så dyker det upp en ruta. Då lägger man i backen och bilen tar över och jag bara övervakar?
SÅ FUNGERADE MIN SUBERB
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Inlägg: 1573
- Blev medlem: 21 feb 2015 06:31
- Ort: Kungsholmen, Stockholm
- Kontakt:
Re: Autoparking
Jo, så funkar det. Det kommer upp en ikon med ett P i på lilla displayen när bilen identifierat en ledig parkeringsplats.
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Inlägg: 1534
- Blev medlem: 30 jul 2014 07:07
- Ort: Björklinge
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Re: Autoparking
Läs mitt svar ovan.Kulingen skrev:Man måste själv leta upp lämplig parkeringsficka?Remuz skrev:Lägg i backen vid lämplig parkeringsficka
Det är inte bara att köra lugnt förbi massa parkerade bilar och. När det finns en ficka som bilen tycker den kan parkera i så dyker det upp en ruta. Då lägger man i backen och bilen tar över och jag bara övervakar?
SÅ FUNGERADE MIN SUBERB
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Re: Autoparking
Tackar, får åka ut i morgon och testaSR-71-BlackBird skrev:Läs mitt svar ovan.Kulingen skrev:Man måste själv leta upp lämplig parkeringsficka?Remuz skrev:Lägg i backen vid lämplig parkeringsficka
Det är inte bara att köra lugnt förbi massa parkerade bilar och. När det finns en ficka som bilen tycker den kan parkera i så dyker det upp en ruta. Då lägger man i backen och bilen tar över och jag bara övervakar?
SÅ FUNGERADE MIN SUBERB

Re: Autoparking
Testade du inte när du provkörde ? Eller provkörde du aldrig? 
Jag provade och det var sååå liten ficka att jag hade svårt att köra ut igen!! De måste ju ha utkörning också

Jag provade och det var sååå liten ficka att jag hade svårt att köra ut igen!! De måste ju ha utkörning också

Re: Autoparking
Provkörde? Menar du på MoS? Nä fick bara köra en runda någon mil för att sedan parkera genom att manuellt backa in bilen på parkeringen på MoS. Dom kanske var stressade pga det var mitt under semestern med mycket med folk.mgorgis skrev:Testade du inte när du provkörde ? Eller provkörde du aldrig?
Jag provade och det var sååå liten ficka att jag hade svårt att köra ut igen!! De måste ju ha utkörning också
Re: Autoparking
Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Autoparking
Jag fickparkerar sällan men gör det som en dröm, kanske ska fortsätta drömma om autoparkeringen och styla med att parkera som en dröm.mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Re: Autoparking
Det låter som ett roligt yrke du har, mjukvaruarkitekt. Vad innebär det exakt?mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Re: Autoparking
Det innebär att jag aldrig någonsin tar betalt för mjukvara som inte är testad eller som inte innehåller funktioner som står i specifikationen. Samtidigt innebär det att jag aldrig skulle komma på tanken att jobba i över ett år på en mjukvara, som kunder dessutom har betalat i förskott för, utan att en endaste gång berätta för mina kunder hur långt jag har kommit med mitt arbete.Kulingen skrev:Det låter som ett roligt yrke du har, mjukvaruarkitekt. Vad innebär det exakt?mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Det är ungefär det jag jobbar med. Du fattar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Autoparking
Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjukmati skrev:Det innebär att jag aldrig någonsin tar betalt för mjukvara som inte är testad eller som inte innehåller funktioner som står i specifikationen. Samtidigt innebär det att jag aldrig skulle komma på tanken att jobba i över ett år på en mjukvara, som kunder dessutom har betalat i förskott för, utan att en endaste gång berätta för mina kunder hur långt jag har kommit med mitt arbete.Kulingen skrev:Det låter som ett roligt yrke du har, mjukvaruarkitekt. Vad innebär det exakt?mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.
Det är ungefär det jag jobbar med. Du fattar.
Re: Autoparking
Man kan köra den metoden, och det är inte ovanligt att man gör så.Kulingen skrev:Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjuk
Men då får "försökskunden" sin mjukvara till ett extremt rabatterat pris, och den bygger sällan på trial and error, utan man har nästan alltid nånting som fungerar så pass bra att man tror att kunden kommer att bli nöjd. Dessutom håller man kunden uppdaterad över utvecklingens framgångar eller bakslag. Man har som betalande kund en rätt att få veta när man kan förvänta sig valuta för pengarna. Det är inte för mycket begärt, men bland Teslas kunder verkar det inte vara så noga. Väldigt konstigt. Som utvecklare eller leverantör har jag en förbannad skyldighet att hålla mina kunder up-to-date. De har betalat för detta. Punkt. Jag tänker inte diskutera denna självklarhet.
Om vi talar beta-versioner, som Teslar brukar kalla det mesta av sin mjukvara, så är det vanligtvis så att den inte kostar någonting alls. Man får den gratis under förutsättning att man testar den och rapporterar buggar och synpunkter till utvecklarteamet.
Och nej, du behöver inte vara avundsjuk. Det är en jäkla press man har som mjukvaruutvecklare, dvs att behöva utveckla ett system som ska fungera innan man dumpar det på en massa betalande kunder. Det hade varit underbart om man bara hade kunnat göra så som Tesla gör. Man säljer nånting först och sedan påbörjas utvecklingsarbetet. Obegränsade resurser från en extremt förlåtande kundkrets. Ett drömscenario. Dock finns det mig veterligen bara ett enda företag i världen som kommer undan med detta. Vi får se hur länge till.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Autoparking
Då fortsätter jag i min stillhet och delar atomer så vi kan fortsätta att köra CO2 fritt dåmati skrev:Man kan köra den metoden, och det är inte ovanligt att man gör så.Kulingen skrev:Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjuk
Men då får "försökskunden" sin mjukvara till ett extremt rabatterat pris, och den bygger sällan på trial and error, utan man har nästan alltid nånting som fungerar så pass bra att man tror att kunden kommer att bli nöjd. Dessutom håller man kunden uppdaterad över utvecklingens framgångar eller bakslag. Man har som betalande kund en rätt att få veta när man kan förvänta sig valuta för pengarna. Det är inte för mycket begärt, men bland Teslas kunder verkar det inte vara så noga. Väldigt konstigt. Som utvecklare eller leverantör har jag en förbannad skyldighet att hålla mina kunder up-to-date. De har betalat för detta. Punkt. Jag tänker inte diskutera denna självklarhet.
Om vi talar beta-versioner, som Teslar brukar kalla det mesta av sin mjukvara, så är det vanligtvis så att den inte kostar någonting alls. Man får den gratis under förutsättning att man testar den och rapporterar buggar och synpunkter till utvecklarteamet.
Och nej, du behöver inte vara avundsjuk. Det är en jäkla press man har som mjukvaruutvecklare, dvs att behöva utveckla ett system som ska fungera innan man dumpar det på en massa betalande kunder. Det hade varit underbart om man bara hade kunnat göra så som Tesla gör. Man säljer nånting först och sedan påbörjas utvecklingsarbetet. Obegränsade resurser från en extremt förlåtande kundkrets. Ett drömscenario. Dock finns det mig veterligen bara ett enda företag i världen som kommer undan med detta. Vi får se hur länge till.
Re: Autoparking
Ursäkta, men vad klagar ni på? Min Autopark fungerar som den skall. Det har den gjort i snart två år. Bilen parkerar med större precision än vad jag gör. Någon gång trycker jag själv in bilen på mindre utrymme " än vad som är möjligt", men normala parkeringar känns bättre om bilen sköter. Det kanske finns gradskillnader där andra bilar är något bättre med det jag har är "good enough".Kulingen skrev:Då fortsätter jag i min stillhet och delar atomer så vi kan fortsätta att köra CO2 fritt dåmati skrev:Man kan köra den metoden, och det är inte ovanligt att man gör så.Kulingen skrev:Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjuk
Men då får "försökskunden" sin mjukvara till ett extremt rabatterat pris, och den bygger sällan på trial and error, utan man har nästan alltid nånting som fungerar så pass bra att man tror att kunden kommer att bli nöjd. Dessutom håller man kunden uppdaterad över utvecklingens framgångar eller bakslag. Man har som betalande kund en rätt att få veta när man kan förvänta sig valuta för pengarna. Det är inte för mycket begärt, men bland Teslas kunder verkar det inte vara så noga. Väldigt konstigt. Som utvecklare eller leverantör har jag en förbannad skyldighet att hålla mina kunder up-to-date. De har betalat för detta. Punkt. Jag tänker inte diskutera denna självklarhet.
Om vi talar beta-versioner, som Teslar brukar kalla det mesta av sin mjukvara, så är det vanligtvis så att den inte kostar någonting alls. Man får den gratis under förutsättning att man testar den och rapporterar buggar och synpunkter till utvecklarteamet.
Och nej, du behöver inte vara avundsjuk. Det är en jäkla press man har som mjukvaruutvecklare, dvs att behöva utveckla ett system som ska fungera innan man dumpar det på en massa betalande kunder. Det hade varit underbart om man bara hade kunnat göra så som Tesla gör. Man säljer nånting först och sedan påbörjas utvecklingsarbetet. Obegränsade resurser från en extremt förlåtande kundkrets. Ett drömscenario. Dock finns det mig veterligen bara ett enda företag i världen som kommer undan med detta. Vi får se hur länge till.
Model S P85D,
Re: Autoparking
Fast klagomålen kanske i vanlig ordning gäller AP2? AP1 fickparkerar snabbare än vad jag gör, men fancy parking gör jag snabbare själv.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Autoparking
Så jävla många tryck på plus-knappen. Du beskriver bra vad som inte borde behöva beskrivas, mati!mati skrev:Man kan köra den metoden, och det är inte ovanligt att man gör så.Kulingen skrev:Så du kör inte så kunden får betala utvecklingen och du använder dig av Trail And Error metoden. Kunden får testa produkten och rätta upp felen du kanske visste om så du får en perfekt produkt med. Denna produkt säljer du sedan till andra kunder. Suck märker att jag valt fel yrke.... avundsjuk
Men då får "försökskunden" sin mjukvara till ett extremt rabatterat pris, och den bygger sällan på trial and error, utan man har nästan alltid nånting som fungerar så pass bra att man tror att kunden kommer att bli nöjd. Dessutom håller man kunden uppdaterad över utvecklingens framgångar eller bakslag. Man har som betalande kund en rätt att få veta när man kan förvänta sig valuta för pengarna. Det är inte för mycket begärt, men bland Teslas kunder verkar det inte vara så noga. Väldigt konstigt. Som utvecklare eller leverantör har jag en förbannad skyldighet att hålla mina kunder up-to-date. De har betalat för detta. Punkt. Jag tänker inte diskutera denna självklarhet.
Om vi talar beta-versioner, som Teslar brukar kalla det mesta av sin mjukvara, så är det vanligtvis så att den inte kostar någonting alls. Man får den gratis under förutsättning att man testar den och rapporterar buggar och synpunkter till utvecklarteamet.
Och nej, du behöver inte vara avundsjuk. Det är en jäkla press man har som mjukvaruutvecklare, dvs att behöva utveckla ett system som ska fungera innan man dumpar det på en massa betalande kunder. Det hade varit underbart om man bara hade kunnat göra så som Tesla gör. Man säljer nånting först och sedan påbörjas utvecklingsarbetet. Obegränsade resurser från en extremt förlåtande kundkrets. Ett drömscenario. Dock finns det mig veterligen bara ett enda företag i världen som kommer undan med detta. Vi får se hur länge till.
EDIT: Och Kulingen, kan du inte chilla lite med att starta nya trådar för varenda fundering du har? Det finns en sökfunktion, en manual online, och Google. Information om Tesla och autopark är inte svårt att hitta.
Svart X75D -17
Re: Autoparking
Håller med. Förstår inte att den ska vara så långsam på fancy parking och tyvärr är det ju det jag har nvändning för i 95% av parkerings fallen.bylund skrev:Fast klagomålen kanske i vanlig ordning gäller AP2? AP1 fickparkerar snabbare än vad jag gör, men fancy parking gör jag snabbare själv.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Autoparking
Nu ska vi inte dra alla teslormati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.

Alla är inte okalibrerade och försöker eliminera sina ägare bara vissa få utvalda får dessa torsdags ex

Funkar helt OK fasiken den hittar parkeringar på platser där jag aldrig skulle få för mig att parkera.
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Re: Autoparking
Min funkar perfekt.
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
MYP -22 | MIB | svart/svart
Re: Autoparking
Bilen är ju så stor så även vid fancy parking känns det tryggare att den gör det på egen hand. Lite långsamt och eftertänksamt kanske med den håller reda på hörnen och avstånden!bylund skrev:Fast klagomålen kanske i vanlig ordning gäller AP2? AP1 fickparkerar snabbare än vad jag gör, men fancy parking gör jag snabbare själv.
Model S P85D,
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19947
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Autoparking
Sa han blygsamtKulingen skrev:Jag fickparkerar sällan men gör det som en dröm, kanske ska fortsätta drömma om autoparkeringen och styla med att parkera som en dröm.mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Autoparking
Japp, det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst,.Bjelke skrev:Sa han blygsamtKulingen skrev:Jag fickparkerar sällan men gör det som en dröm, kanske ska fortsätta drömma om autoparkeringen och styla med att parkera som en dröm.mati skrev:Du kan inte jämföra Volkswagens system som satt i din Skoda med Teslas autopark. VWs system är totalt överlägset. Kom ihåg att de har filat på detta sedan början på 90-talet. Tesla kan parkera själv, men den hittar inte parkeringsfickorna lika lätt och den är inte lika snabb och inte lika pricksäker som VW. I praktiken är man både snabbare och säkrare när man parkerar själv.

Det var många år sedan när jag körde en likvärdig bil som min nuvarande Tesla... lång näsa nu... Men kolla den manuella fickparkering, försök få in en Tesla där. Min bil är den lilla Skoda Fabian.