Självrisk

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Tomblo124
Teslaägare

Självrisk

Inlägg av Tomblo124 »

Jag har min Tesla försäkrad i Protector via mitt Leasingbolag,
vet ej riktigt vad själva premien är men jag vet vad självrisken kostar vid vagnsskada..
16800kr ink moms (vagnskadegaranti),
tycker det låter as dyrt, men jag ringde bolaget och dom säger att alla har det som har tagit ut bilen
efter 1 Sept-16, Stämmer detta??
Är det någon som har försäkrat sig mot självrisken?
Finns tydligen sådana försäkringar.
Tesla Model S 75D 2017 Obsidian Black Metallic
Köp en ny Tesla få 9000kr och grattis SuC http://---
Om det är någon som inte kör Tesla som vill provköra i Uddevalla området, skicka ett pm så löser vi det:)
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Självrisk

Inlägg av bylund »

Det stämmer nog, de har höjt den kraftigt, och numera är det Trygg-Hansa som tagit över.

Jag har OKQ8 backup, men till äldre villkor de inte erbjuder vid nyteckning.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Remuz
Teslaägare

Inlägg av Remuz »

Jag har försäkring via tre kronor, då ersätter dom den enorma självrisken vid vagnskada så man betalar bara 2500kr.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Jupp asdyrt sa Bull.
Tecknat OKs tilläggsförsäkring pga detta.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

Okq8 täcker numera bara upp till 3000 tror jag. Samma som som man kan klicka i via teslas nya th-försäkring. Så ändå 13k självrisk. Vet inte om man kan teckna fler sånna reduceringsförsökringar (både th och okq8) och om de då ”stackar”, dvs man får 6k reducering? Någon som vet?
Surfaren
elbilist

Inlägg av Surfaren »

OlleBack skrev:
Okq8 täcker numera bara upp till 3000 tror jag. Samma som som man kan klicka i via teslas nya th-försäkring. Så ändå 13k självrisk. Vet inte om man kan teckna fler sånna reduceringsförsökringar (både th och okq8) och om de då ”stackar”, dvs man får 6k reducering? Någon som vet?
Man får titta i villkoren. Jag har stackat Okq8 och SMB (så dom ger 3000 kr vardera om det smäller).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
OlleBack
Teslaägare

Inlägg av OlleBack »

Surfaren skrev:
OlleBack skrev:
Man får titta i villkoren. Jag har stackat Okq8 och SMB (så dom ger 3000 kr vardera om det smäller).

”10.7 Dubbelförsäkring
Om samma intresse har försäkrats mot samma risk hos era försäk- ringsbolag, är varje försäkringsbolag ansvarigt mot den försäkrade som om det bolaget ensamt hade meddelat försäkring.
Den försäkrade har dock inte rätt till högre ersättning sammanlagt från bolagen än som svarar mot skadan. Överstiger summan av ansvarsbeloppen skadan, fördelas ansvarigheten mellan försäk- ringsbolagen efter förhållandet mellan ansvarsbeloppen.
Om försäkrat intresse även omfattas av annan försäkring och det i den andra försäkringen nns förbehåll vid dubbelförsäkring gäller samma förbehåll i denna försäkring.”

Låter ju kanon! Taget!
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Valde också Tre Kronor (Swedbank) trots att själva försäkringen var aningens dyrare. Då sänks självrisken på Vagnskada till 2500kr.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
Fidde
Teslaägare

Inlägg av Fidde »

Ni som har tilläggsförsäkring för att täcka upp självrisken: vad händer om skadan går på t.ex 15000 kr? Då blir det ju inget försäkringsärende eftersom skadan är lägre än självrisken och förmodligen heller ingenting som täcks av tilläggsförsäkringen? Kanske skiljer mellan olika bolag?
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

Fidde skrev:
Ni som har tilläggsförsäkring för att täcka upp självrisken: vad händer om skadan går på t.ex 15000 kr? Då blir det ju inget försäkringsärende eftersom skadan är lägre än självrisken och förmodligen heller ingenting som täcks av tilläggsförsäkringen? Kanske skiljer mellan olika bolag?
Okq8 täcker självrisk eller kostnad upp till ett visst belopp så ingen skillnad egentligen
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Skriv svar