frippe skrev:mati skrev: Sambon har tröttnat helt på Teslan och vill helst bli av med den så fort som möjligt.
Men det är som sagt bara funderingar hittills.
Vad är det som gör att hon tröttnat helt på Teslan?
Till exempel att den inte går att lita på. Saker som slutar fungera lite random och bilens tveksamma byggkvalitet. Samt att hon känner att bilen beter sig oförutsägbart när man använder farthållaren eller autopiloten, hon gör aldrig det och jag får egentligen inte heller när vi åker tillsammans. För en som inte är så insatt i tekniken (dvs icke-nörd) är det inte lätt att inse på vilket sätt en Tesla ska vara en säker bil när den kan få för sig en massa trafikfarliga saker.
Hon är dessutom ganska kräsen av sig. Det ska vara bra kvalitet på grejerna man köper, annars kan det kvitta. Oavsett om det gäller mat, kläder eller annat. Teslan är en jäkligt dyr pryl, men den motsvarar inte riktigt de kraven. Man får komma ihåg att vår andra bil är en Mazda CX-3. En ganska liten och förhållandevis billig bil. Men det har aldrig någonsin varit minsta lilla fel på den. Aldrig. Efter femtusen mil är den fortfarande som ny. Inget som rasslar en skramlar. Allt sitter ihop och det är mycket hög kvalitetskänsla på den. Man kan ju inte låta bli att jämföra.
Teslan är ett halvår gammal och den har gått 1700 mil. I Teslan är stolarna slitna och ser ut som om de vore 10 år gamla. Bilen gnisslar och skramlar. Jag har en växande lista med saker som behöver åtgärdas. Inget allvarligt, men ack så irriterande. Det är klart att hon blir fundersam om det är så klokt att ha en Tesla. Jag drivs ju av mitt teknikintresse, men har man inte det så blir det svårt.