Apparently, the problem is restricted to situations when the driver is a “5th percentile female”, is not wearing their seat belt, and has a head-on collision, according to NHTSA. The 5th percentile female basically means the driver is female, about 5’0″, and weighs 110 lbs or less. So clearly, this would only affect a small percentage of potential i3 drivers. Under NHTSA testing, the unbelted 5th percentile female suffered certain neck injuries that were slightly higher than the acceptable limit when involved in certain types of head-on collisions. This issue only affects the driver, not any of the passengers.
Återstår att se om de även agerar utanför US.
Senast redigerad av unumlapis, redigerad totalt 1 gånger.
Model S75D MCU2/AP HW3, Obsidian Black Metallic, Black Premium Interior, Carbon Fiber Decor, Dark Headliner, PUP & Sunroof
Märkligt att de stoppar den om problemet bara uppstår om man struntar i säkerhetsbälte.
ee.. va, är de sant att de har krocktester där man testar utan säkerhets bälte eller fattar jag helt fel för detta låter ju bara hål i huvudet... Klar man har säkerhets bälte på sig och de är självklart så de ska krock testas...
Ska vi sålla det under ”fake News” kanske? Eller är det verkligen så knäppt?
Det är faktiskt så knäppt... Det finns krockkrav för obältade förare och passagerare i USA...
Undrar vilka krockkrav det finns för idioter stoppa försäljningen av en bilmodell för att några idioter väljer att inte använda den viktigaste och mest effektiva säkerhetsutrustningen i en bil, hallå eller!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14