Funktionen tidigare har varit
[*]Bil låses - Speglar fälls in
[*]Bil Låses upp (man kommer nära med fob) - Handtag fälls ut men speglar stannar inne
[*]Dörr öppnas - Speglar fälls ut
Numera är funktionen
[*]Bil låses - Speglar fälls in
[*]Bil Låses upp (man kommer nära med fob) - Handtag fälls ut OCH Speglar fälls ut!
Jag har lyxen att ha tvätthall och faktiskt automattvätt på jobbet. Tvättar dock aldrig i automattvätten, dock använder jag den ibland för att lägga på avfettning och nästan alltid för att torka bilen med hjälp av fläkten/blåset.
Idag var en sådan dag då jag kände att jag kunde "smita upp" till tvätthallen en snabbis.
Ställer bilen i tvätten, låser och ser att speglarna fälls in. Sätter igång avfettningen och går för att dra ut slangen till högtrycken.
När jag drar ut slangen så passerar jag "nära" bilen, jag reagerar knappt, men handtagen fälls ut. Detta är ju ingen fara (god marginal för tvätten).
När tvätten lagt på avfettning klart vänder den tillbaka...efter ett tag hör jag "KNAAAAAAAAK..KKRRSSCCHHHH" och sen stannar tvätten.
Går runt och kikar på förarsidan...spegeln har knäckts över åt "fel" håll och dessutom spräckt plasten och en buckla i "kromet"...
Surt som bara den

Har mailat Tesla om detta, då det inte verkar stå nått i Release Notes om detta.
Får se vad dom säger, men i mina ögon får dom stå för detta.
Så kör ni bilen i tvätt eller liknande, stäng av autofold och fäll in speglarna "manuellt" på knappen!
/Jocce