Laddar 100% innan avfärd.
Har som sagt var stege och rörbox på bilen som gör att den drar en del.
Plus verktyg på ca 200 kg.
Ger info om hur det går imorgon.

Moderator: Redaktion
Som många andra sagt så beror det ju helt på...Zalman3 skrev:Har nu kört ca 63 km i -5 lätt snöfall.
Hastigheten var runt 70 i snitt.
Drog 1,94kWh per mil i snitt.
Tar man bort första milen, så drog den 1,79kWh i snitt på 53km.
Hade laddat innan ca 3 timmar med 230V och 10A.
Blir allt mer övertygad att jag ska klara 30 mil
på en laddning i minus 20 grader.
Kör en S75D.
Grejen är att jag ofta åker rutten Umeå-Sundsvall-Östersund-Örnsköldsvik-Umeå.Legato skrev:Som många andra sagt så beror det ju helt på...Zalman3 skrev:Har nu kört ca 63 km i -5 lätt snöfall.
Kör en S75D.
Uppvärmd bil, snöfri väg, ingen nederbörd och måttlig hastighet så kommer du klara det med råge. Kall bil, snö på vägen, nederbörd och högre fart så finns det inte en chans![]()
Är ju så väldigt många faktorer som spelar in, så blir ju alltid svårt med raka svar. Även motvind gör ju sitt. Lite frustrerande dock är det allt att det är så svårt att förutspå...
Fast 253 km tror jag faktiskt du klarar nästan hur j-ligt vädret än är. Hastigheten är ju som alltid den viktigaste faktorn, skulle det krisa får man helt enkelt köra väldigt sakta. Har haft en sådan upplevelse när jag körde med för liten marginal och det blev regn hela vägen. Slutade med att jag fick köra sista 3 milen i 50 på E4an... Inte kul, men vi kom fram iaf...Zalman3 skrev:Grejen är att jag ofta åker rutten Umeå-Sundsvall-Östersund-Örnsköldsvik-Umeå.Legato skrev:Som många andra sagt så beror det ju helt på...Zalman3 skrev:Har nu kört ca 63 km i -5 lätt snöfall.
Kör en S75D.
Uppvärmd bil, snöfri väg, ingen nederbörd och måttlig hastighet så kommer du klara det med råge. Kall bil, snö på vägen, nederbörd och högre fart så finns det inte en chans![]()
Är ju så väldigt många faktorer som spelar in, så blir ju alltid svårt med raka svar. Även motvind gör ju sitt. Lite frustrerande dock är det allt att det är så svårt att förutspå...
Mellan Östersund och Örnsköldsvik är det dåligt med laddning, sträckan är på 253km. Vill i alla lägen kunna åka denna sträcka, annars måste jag åka via Sundsvall,
vilket blir 341km, alltså en rejäl omväg.
Jobbigt.. men samtidigt skönt att höra att det inte bara är jag som får stundtals väldigt höga förbrukningstalTars skrev:Helt sjuk vilken förbrukning vi har haft idag. Snöslask, blåsigt och allmänt otrevligt. 340 drog den i snitt till Sundsvall. Kanske ska fixa en påse till stegen.