Jag behöver lägga i ett par stenskott som jag har på mina 21" turbinfälgar. Det är den mörka fälgen, vet dock inte när den är tillverkad. Vad jag förstår så finns det två varianter av grå.
Är det någon som vet färgkoderna på dessa och hur man kan ta reda på vilken grå man har?
Färgkod 21" turbinfälg
Moderator: Redaktion
Re: Färgkod 21" turbinfälg
Vet inte färgkoden, men på SC kan man få touch-up paint om man ber snällt. Ibland måste man betala lite.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Tyvärr har de bara touch up paint till vissa av färgerna konstigt nog.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Ja, jag såg att man kan beställa från SC, men jag har en bit till SC och vill gärna fixa fälgarna innan de ska på bilen.
Ingen som har erfarenhet av någon annan touch-up system? Behöver dock färgkoden på fälgen.
Ingen som har erfarenhet av någon annan touch-up system? Behöver dock färgkoden på fälgen.
Model Y Long Range 2023
De kan nog skicka också. Fast det lär ju ta någon dag. Men de kan kanske också ge dig rätt kod.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Satellite65
- Teslaägare
Åk förbi någon billackerare eller någon som säljer billack så får dom ”lysa” lacken på fälgen, det fungerar riktigt bra och du får rätt färgkod och kan köpa ett lackstift av dem.
- Teslaägare från de nordligaste delarna av Sverige,
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2017 mX75d
2019 mS Raven Performance
- Delar gärna med mig om mina erfarenheter av Tesla i -30gC.
2019 mS Raven Performance