Moderator: Redaktion
Så är det att bo i detta jävla skitlandmgorgis skrev:Helt otroligt! Min MS glänste som en blå safir med lakrits svarta däck, igår i bilhallen när jag skulle hämta ut den, körde hem i typ 20 min och den är lika skitig som grannars äldre bilar och har inte kunna njuta av att se på den ens köra...gå till jobbet, det är mörkt.....komma hem från jobbet.....mörkt....blöt regn och slask och frost om vartannat! suck.... alltså vi bor i ett fantastiskt land .....men vädret liksom! jag ska titta på några Tesla klipp i typ Kalifornia eller ngt på youtube istället![]()
Tack för att få mig må liiiiite bättre...sorryCrappy skrev:Ni har i alla fall en Tesla......
Jag får bara vädret
Håller med, känner mig lite lite gladare iafmgorgis skrev:Tack för att få mig må liiiiite bättre...sorryCrappy skrev:Ni har i alla fall en Tesla......
Jag får bara vädret
Håller med.mgorgis skrev:Helt otroligt! Min MS glänste som en blå safir med lakrits svarta däck, igår i bilhallen när jag skulle hämta ut den, körde hem i typ 20 min och den är lika skitig som grannars äldre bilar och har inte kunna njuta av att se på den ens köra...gå till jobbet, det är mörkt.....komma hem från jobbet.....mörkt....blöt regn och slask och frost om vartannat! suck.... alltså vi bor i ett fantastiskt land .....men vädret liksom! jag ska titta på några Tesla klipp i typ Kalifornia eller ngt på youtube istället![]()
Även den blir skitig, så mitt tips är vinn på Euro Jackpot och flytta till LA och köp denna bil,Tars skrev:Håller med.mgorgis skrev:Helt otroligt! Min MS glänste som en blå safir med lakrits svarta däck, igår i bilhallen när jag skulle hämta ut den, körde hem i typ 20 min och den är lika skitig som grannars äldre bilar och har inte kunna njuta av att se på den ens köra...gå till jobbet, det är mörkt.....komma hem från jobbet.....mörkt....blöt regn och slask och frost om vartannat! suck.... alltså vi bor i ett fantastiskt land .....men vädret liksom! jag ska titta på några Tesla klipp i typ Kalifornia eller ngt på youtube istället![]()
Har kollat på massa roadsterklipp idag. Gjorde mig glad i alla fall.
Och förlora alla dina pengar OCH Teslan på Euro Jackpot och sitter fast i detta väder? Nä tack...hellre en skitig Tesla än ingentingKulingen skrev:
Även den blir skitig, så mitt tips är vinn på Euro Jackpot och flytta till LA och köp denna bil,
Tänkte inte på det, återkommer.....mgorgis skrev:Och förlora alla dina pengar OCH Teslan på Euro Jackpot och sitter fast i detta väder? Nä tack...hellre en skitig Tesla än ingentingKulingen skrev:
Även den blir skitig, så mitt tips är vinn på Euro Jackpot och flytta till LA och köp denna bil,
Måste dock erkänna att det lät frestandeKulingen skrev:Tänkte inte på det, återkommer.....mgorgis skrev:Och förlora alla dina pengar OCH Teslan på Euro Jackpot och sitter fast i detta väder? Nä tack...hellre en skitig Tesla än ingentingKulingen skrev:
Funderar på att sälja Teslan för att ha råd att tanka den med Dieselmgorgis skrev:Måste dock erkänna att det lät frestandeKulingen skrev:Tänkte inte på det, återkommer.....mgorgis skrev:Och förlora alla dina pengar OCH Teslan på Euro Jackpot och sitter fast i detta väder? Nä tack...hellre en skitig Tesla än ingentingKulingen skrev:
Enkelt att ha låga skatter när man slurpat i sig pengar från diktatorer och maffia i decennier...Swede1 skrev:Mitt tips, jobba några år i Schweiz där man får behålla större delen av vad man producerar, ..... sen stannar du i Schweiz och skaffar en lägenhet på Rivieran och bilar på helgen.
Fast jag tror nog att i princip alla jobbar i det landet. Det gör nog den stora skillnaden (off topic).Legato skrev:Enkelt att ha låga skatter när man slurpat i sig pengar från diktatorer och maffia i decennier...Swede1 skrev:Mitt tips, jobba några år i Schweiz där man får behålla större delen av vad man producerar, ..... sen stannar du i Schweiz och skaffar en lägenhet på Rivieran och bilar på helgen.
Backkameran på AP2 är på nåt vis lite bättre, det fastnar inte lika mycket på den som på andra kameror. Regn rinner av ganska bra så man ser ändå. Däremot så har de inte räknat med saltgegga från svenska vintervägar. Sikten bakåt är noll efter några meter. Men även framåt blir det problem så fort mörkret faller eftersom strålkastarna inte spolas rent. Fönsterputs och en fibertrasa är obligatoriskt tillbehör dessa tider.TiborBlomhall skrev:Medan du skrapar bort geggan från backkameran för att du ska kunna se nånting tänk på att Tesla vill använda den till självkörande bilar.
De kanske kan bli självkörande i Kalifornien men definitivt inte i Sverige.
mgorgis skrev:Helt otroligt! Min MS glänste som en blå safir med lakrits svarta däck, igår i bilhallen när jag skulle hämta ut den, körde hem i typ 20 min och den är lika skitig som grannars äldre bilar och har inte kunna njuta av att se på den ens köra...gå till jobbet, det är mörkt.....komma hem från jobbet.....mörkt....blöt regn och slask och frost om vartannat! suck.... alltså vi bor i ett fantastiskt land .....men vädret liksom! jag ska titta på några Tesla klipp i typ Kalifornia eller ngt på youtube istället![]()
Jag har sett en del bruna bilar i Spanien också, särskilt efter sydliga vindar så ökar dessa...EnTraktor skrev:En av anledningarna till att köra ner bilen till Spanien
Inte kvinnorna...Foluke skrev:Fast jag tror nog att i princip alla jobbar i det landet. Det gör nog den stora skillnaden (off topic).Legato skrev:Enkelt att ha låga skatter när man slurpat i sig pengar från diktatorer och maffia i decennier...Swede1 skrev:Mitt tips, jobba några år i Schweiz där man får behålla större delen av vad man producerar, ..... sen stannar du i Schweiz och skaffar en lägenhet på Rivieran och bilar på helgen.
Hehe, nej... Är väl inte så många år sedan man tog bort lagen om att en kvinna var tvungen att ha sin mans tillstånd för att få jobba. Tydligen är det fortfarande vanligt att be om det i anställningsintervjuer. Fram till 1992 var våldtäkt inom äktenskapet inte straffbart och fram till 2005 hade kvinnor ingen betald mammaledighet.Verdi skrev:Inte kvinnorna...Foluke skrev:Fast jag tror nog att i princip alla jobbar i det landet. Det gör nog den stora skillnaden (off topic).Legato skrev:Enkelt att ha låga skatter när man slurpat i sig pengar från diktatorer och maffia i decennier...Swede1 skrev:Mitt tips, jobba några år i Schweiz där man får behålla större delen av vad man producerar, ..... sen stannar du i Schweiz och skaffar en lägenhet på Rivieran och bilar på helgen.