Din drömbil?
Moderator: Redaktion
Din drömbil?
Vilken är din drömbil? Välj A och/eller B och berätta varför du valt så.
Efterlyser samtidigt kvinnor att svara!
A: Bil som redan finns
B: Bil som inte finns
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Efterlyser samtidigt kvinnor att svara!
A: Bil som redan finns
B: Bil som inte finns
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
Re: Din drömbil?
Frugan hänger inte här men drömmer om roadster 

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Skulle gärna ha en Porsche 911 GT2 RS eller liknande att köra bana med.
Vardagsbil? Porsche Mission E? Med fungerande och välutbyggt 350 kW laddnätverk.
Vardagsbil? Porsche Mission E? Med fungerande och välutbyggt 350 kW laddnätverk.
Din drömbil?
På A svarar jag Mercedes Maybach 6.
På B tänker jag en el-pickup som har dubbelhytt, ett flak på mer än 2,5 meter, lastförmåga över ett ton och skaplig räckvidd!

Edit: Varför Mercan? För att den är så otroligt spacead!
Varför el-pickis? För att vi vill byta ut vår diesel-Mazda (lätt lastbil som passar bra att ha som arbetsfordon på vår skogsgård)
På B tänker jag en el-pickup som har dubbelhytt, ett flak på mer än 2,5 meter, lastförmåga över ett ton och skaplig räckvidd!

Edit: Varför Mercan? För att den är så otroligt spacead!
Varför el-pickis? För att vi vill byta ut vår diesel-Mazda (lätt lastbil som passar bra att ha som arbetsfordon på vår skogsgård)
Senast redigerad av Tjell, redigerad totalt 1 gånger.
Jag heter Kjell Gröndahl. Det står GRÖN på vår bil: All el till den kommer från förnyelsebar energiframställning (utom möjligen om jag laddar hos någon som inte tänkte sig för). Inköpet har jag jobbat hårt för!
A: Röd Model 3 med AWD och panorama tak. (Finns ju inte, men tror den gör det när min lease tar slut om två år.) Varför? Tror en Model 3 blir en bil jag behåller länge. Gillar Tesla!
B: Roadster 2 (finns inte i dubbel bemärkelse, bara som prototyp och när jag vinner på Lotto.
) Varför? För att man får drömma. Räckvidd, performance, snygg, kul.
B: Roadster 2 (finns inte i dubbel bemärkelse, bara som prototyp och när jag vinner på Lotto.

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Jag är visserligen inte kvinna, men jag längtar tills det finns en eldriven volvokombi med dragkrok, handtag över dörrarna och fönsterkarmar.
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
A: Tesla Model S
B: Tesla Model S byggd av Lexus

B: Tesla Model S byggd av Lexus

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Hepp. Det behöver inte vara en Volvo, märket är sekundärt för mig, men resten skriver jag under på.Simon skrev:Jag är visserligen inte kvinna, men jag längtar tills det finns en eldriven volvokombi med dragkrok, handtag över dörrarna och fönsterkarmar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det underlättar att kliva i och ur bilen för folk som tillhör den äldre generationen. Jag har vid vissa tillfällen varit tvungen att ta fossilbilen eftersom passagerarna inte klarade av att komma in i Teslan. Det finns absolut ingenting man kan hålla sig i.LarsL skrev:Vad använder ni handtaget till?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Folk håller sig i det när dom blir rädda när man gasarLarsL skrev:Vad använder ni handtaget till?

- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Eller när det är sjukt halt, jag har varit sanslöst nära att vurpa ett par ggr när jag klivit ut ur bilen dom senaste dagarnamati skrev:Det underlättar att kliva i och ur bilen för folk som tillhör den äldre generationen. Jag har vid vissa tillfällen varit tvungen att ta fossilbilen eftersom passagerarna inte klarade av att komma in i Teslan. Det finns absolut ingenting man kan hålla sig i.LarsL skrev:Vad använder ni handtaget till?

Eller när man har ryggont kan det vara skönt att avlasta lite en stund (krävs fungerande AP om man ska göra det på förarsidan typ).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- PoloPrinsen
Existerande bil får i så fall mitt förmodligen nästa bilköp vara, dvs en model 3 med stora batteriet. (Övriga tillval är troligen utanför min ekonomi.
Drömbil blir eg en elektrifierad och tiĺl både tesla och till CCS anpassad laddning redan existerande bilar som anpassats till den nya avgasrörsfria bilsynen!
Pendlarbilen ; Messerschmitt KR 200*.
Weekendtursbilen; Citroën 2CV*.
Hobby/minifraktarbilen (EG moped); Aprilia Ape*.
Fraktbilen/långsemesterbilen; Nissan E-NV200*.
Äventyrs/terrängbilen; Lada niva*.
Samt sist och minst men kanske intressantast på sätt o vis... en moderna version av den 3-hjuliga Norsjö Shopper för alla småärenden*.
* Alltså moderna varianter med TESLA- och europaanpassad (CCS) laddning. Samt modern farthållare/självkörning.
Mvh PP
Drömbil blir eg en elektrifierad och tiĺl både tesla och till CCS anpassad laddning redan existerande bilar som anpassats till den nya avgasrörsfria bilsynen!
Pendlarbilen ; Messerschmitt KR 200*.
Weekendtursbilen; Citroën 2CV*.
Hobby/minifraktarbilen (EG moped); Aprilia Ape*.
Fraktbilen/långsemesterbilen; Nissan E-NV200*.
Äventyrs/terrängbilen; Lada niva*.
Samt sist och minst men kanske intressantast på sätt o vis... en moderna version av den 3-hjuliga Norsjö Shopper för alla småärenden*.
* Alltså moderna varianter med TESLA- och europaanpassad (CCS) laddning. Samt modern farthållare/självkörning.
Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
A: Jaguar e-type, fast ganska opraktisk vardagligt.
B: En smidig el-bil med 40mils räckvidd, mycket snabb snabbladdning med bra utbyggd infrastruktur, plats för en familj på vinter som sommarsemester, möjlighet att dra lättare släp samt ha takräcke, ett pris som inte är allt för mycket över 500tkr ny. På något sätt gillar jag nya Vw Passat, men gärna då som innovativ elbil, en mix av en model s och en passat, vore nog ganska idealiskt.
B: En smidig el-bil med 40mils räckvidd, mycket snabb snabbladdning med bra utbyggd infrastruktur, plats för en familj på vinter som sommarsemester, möjlighet att dra lättare släp samt ha takräcke, ett pris som inte är allt för mycket över 500tkr ny. På något sätt gillar jag nya Vw Passat, men gärna då som innovativ elbil, en mix av en model s och en passat, vore nog ganska idealiskt.
Model Y LR.
Model S70D
A: Model S 100 D
B: Eldriven praktisk kombi med enkla lösningar och komfort. Inte allt för stora yttermått men rejält bagageutrymme, fyrhjulsdrift och möjlighet till takräcke och dragkrok, 40 mils räckvidd under taskiga förhållanden (kan räcka med 30 om det finns ett väl utbrett laddnätverk även i inlandet).
B: Eldriven praktisk kombi med enkla lösningar och komfort. Inte allt för stora yttermått men rejält bagageutrymme, fyrhjulsdrift och möjlighet till takräcke och dragkrok, 40 mils räckvidd under taskiga förhållanden (kan räcka med 30 om det finns ett väl utbrett laddnätverk även i inlandet).
Nissan Leaf 40kWh -21
Tesla Model Y LR AWD -22